artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - polboat 08.07-21.07 Sebastian
Benimar Yrteo. Sprytna półintegra o niewielkich gabarytach

Benimar Yrteo. Sprytna półintegra o niewielkich gabarytach

Czas czytania 3 minuty

Na czym polega koncepcja modelu Yrteo? Opracowując tę półintegrę, Benimar postawił przed zespołem konstruktorów zadanie stworzenia pojazdu o właściwościach gabarytowych kampervana, z zachowaniem funkcjonalności wnętrza półntegry. Czy ten pomysł udało się zrealizować?

Okazuje się, że tak! Zewnętrzna ocena gabarytów tej półintegry podpowiada, że mamy do czynienia z pojazdem kompaktowym, zwinnym, o kilku charakterystycznych elementach widocznych już na pierwszy rzut oka. Szerokość zabudowy mieszkalnej wynosi 213 cm – ten rozmiar zwraca uwagę zaledwie lekko wystającym poza obrys kabiny łączeniem. Zespolenie zabudowy z szoferką przechodzi lekko widocznym łukiem. Dopiero po chwili refleksji dają się zauważyć lusterka prawie przylegające do kabiny, pozbawione dystansów koniecznych przy większych rozmiarach tylnej części pojazdu. Poza tym z zewnątrz model Yrteo sprawia wrażenie regularnej integry.
Benimar Yrteo jest dostępny w 2 wersjach różniących się długością i sposobem zagospodarowania sypialni. Krótsza, mierząca 599 cm, wersja Y840 charakteryzuje się poprzecznie ulokowanym podwójnym łóżkiem. Y861 jest dłuższa (669 cm), posiada natomiast 2 niezależne łóżka rozdzielone drzwiczkami – łącznikiem części pasażerskiej z garażem. Naturalnie większym w dłuższej wersji kampera. Wersja krótsza natomiast posiada możliwość elektrycznej zmiany wysokości łóżka, co wpływa także na zmianę gabarytów części bagażowej. To niejedyne miejsca do spania, ponieważ w salonie przewidziano konwertowane z kanapy miejsce do spania o wymiarach 181 × 90 cm.
Bazą w przypadku obu modeli jest podwozie Forda Transita z silnikiem Diesla klasy Euro 6d o pojemności 2,0 l standardowo o mocy 130 KM, pracujące z 6-stopniową skrzynią biegów. Opcjonalnie można zamówić wersję mocniejszą, 170-konną. Pojazd jest homologowany do jazdy dla 4 osób i, jak wspomnieliśmy, umożliwia sen 3 osobom… chociaż i 4 niewielkich rozmiarów będą mogły się w nim wyspać.
Dużą zaletą wynikającą z założeń, z których projektanci wywiązali się perfekcyjnie, jest prawidłowa aranżacja wnętrza. To właśnie dzięki niej mniejsza szerokość pojazdu nie niesie za sobą skutków w postaci spadku komfortu mieszkalnego. Dostrzeżamy to nie tylko w salonie, ale też w łazience, która pozwala na tak samo skuteczną higienę jak w każdym innym kamperze półzintegrowanym klasy kompaktowej. Tak więc strefa sanitarna rozwiązana została z wykorzystaniem ruchomej grodzi zamieniającej łazienkę z toaletą w kabinę prysznicową. Ta unifikacja wymusza niejako budowę przestrzeni toaletowej z komponentów PCV, tworząc nieckę powstrzymującą wodę przed ingerencją w konstrukcję zabudowy. Podobnie liczbę laminowanych płyt meblowych konstrukcji szafek wewnątrz ograniczono do niezbędnego minimum. W miejscu drzwi znajdziemy roletę zapewniającą intymność.
Niewielkie gabaryty linii Yrteo zaowocowały niską masą własną, a więc i lepszą swobodą logistyczną podczas planowania wyjazdów. Wersja Y840 w konfiguracji do jazdy waży 2702 kg, a Y861 niewiele więcej, bo 2723 kg. Przy dmc 3,5 t ten wynik należy uznać za rewelacyjny.
W polskiej dystrybucji ACK Benimar Yrteo jest dostępny w cenie oscylującej wokół 85 000 euro brutto z akcyzą.

Obejrzyj materiał video na naszym kanale YouTube

kampery.ack.com.pl

Artykuł pochodzi z numeru 2 (116) 2024 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator08.07.2024 zdjęć 7
Artykuł powstał we współpracy z marką ACK Benimar
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News