artykuły

PREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - Makita 04.01-31.03 Sebastian
Kamper Benimar Sport S346
  fot. ACK Benimar Polska Kamper Benimar Sport S346

Benimar nadal z alkową

Hiszpańska marka pokazała już swoje nowości na sezon 2022. W szerokiej gamie modelowej nadal jest miejsce dla kamperów typu alkowa – to bardzo dobra informacja dla dużych rodzin lub osób, które lubią mieć sporo przestrzeni w „domu na kołach”. Dziś na naszych łamach gości Benimar Sport S346 na bazie Fiata Ducato. Pomimo wysokiej akcyzy model ten może się pochwalić całkiem niezłą ceną.

Nie jest to „zwykłe” ducato. Pod maską pracuje silnik 2.2 o mocy 140 koni mechanicznych (opcje: 160 i 180 KM) a to oznacza, że mamy do czynienia z wersją po liftingu. W środku zobaczymy więc nową kierownicę, zegary, nowy wygląd przycisków. Na liście opcji znajdziemy wiele możliwości rozbudowy naszego samochodu bazy. Warto dołożyć chociażby przednie światła wykonanie w pełnej technologii LED. Nie dość, że świetnie wyglądają, to jeszcze mają duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy w nocy i po zmroku. Z pewnością warto rozważyć pakiety przygotowujące pojazd na warunki zimowe – WINTER Pack oraz NORTHAUTOKAPP. Dla tych, którzy nie chcą mieć problemów z wagą i załadunkiem, producent przygotował opcję w postaci wzmocnionego podwozia. Wówczas dmc kampera wynosi aż 4400 kg. Czy warto? Zdecydowanie tak, zwłaszcza jeżeli będziemy podróżować całym składem.
Sport 346 mierzy 711 cm długości, a w środku mieści 6 osób, zarówno do jazdy, jak i spania. Przestrzeń? Fenomenalna, jak w każdej alkowie. Lodówka w aneksie kuchennym ma aż 150 l pojemności i dodatkowy, oddzielny zamrażalnik. Łazienka natomiast to jedno pomieszczenie, ale z wydzieloną
przestronną kabiną prysznicową. Zbiorniki na wodę mają około około 100 l pojemności, a za ogrzewanie odpowiedzialny jest dieslowski system Webasto o mocy 4000 W. Woda podgrzewana jest natomiast w bojlerze gazowym marki Truma.
Co z łóżkami? Te w alkowie jest duże i praktycznie – to już wiemy. W tylnej części pojazdu dwuosobowe miejsce do spania jest regulowane, jeżeli chodzi o wysokość. Tym samym możemy na czas jazdy realnie zwiększyć dostępną przestrzeń w tylnym garażu. Zmieścimy tam nie tylko rowery, ale też cały sprzęt kempingowy oraz rzeczy osobiste. Drobną zmianą jest nowy system zamków zainstalowanych właśnie w luku bagażowym.
Dach ma aż 56 mm grubości. Poliestrowa powłoka jest odporna na grad. Izolacja XPS jest wodoodporna. Podłoga to aż 62 mm grubości i, podobnie jak dach, od spodu również jest wykończona poliestrową powłoką. 
Cena katalogowa podstawowego modelu to 62 935 euro netto już z podatkiem akcyzowym. Za zwiększenie mocy silnika dopłacimy prawie 2000 euro. 2815 euro kosztuje automatyczna skrzynia biegów z 16-calowymi felgami aluminiowymi.

Dystrybutor: ACK Benimar Polska

Artykuł pochodzi z numeru 4 (101) 2021 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator26.11.20210 zdjęć 6

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 3

  • 1
    Czuje się - ZADOWOLONY
    ZADOWOLONY
  • 0
    Czuje się - ZASKOCZONY
    ZASKOCZONY
  • 0
    Czuje się - POINFORMOWANY
    POINFORMOWANY
  • 0
    Czuje się - OBOJĘTNY
    OBOJĘTNY
  • 0
    Czuje się - SMUTNY
    SMUTNY
  • 0
    Czuje się - WKURZONY
    WKURZONY
  • 2
    Czuje się - BRAK SŁÓW
    BRAK SŁÓW