artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - ACSI przedsprzedaż 2025
Bazy od Opla z napędem 4x4
  fot. Opel

Bazy od Opla z napędem 4x4

Czas czytania 4 minuty

Dobra baza do kampera to podstawa. Opel pochwalił się dwoma nowymi pojazdami z napędem na wszystkie koła. Opel Combo Cargi i Opel Vivaro poradzą sobie w błocie, na śniegu i na trudnych szlakach. Mają wyższy prześwit i osłony podwozia. Vivaro 4x4 dostępny jako furgon występuje w trzech długościach.

Eksperci z alzackiej firmy Dangel wykonują konwersję na napęd 4x4 w cenie już za 31 000 zł netto zarówno w przypadku Combo Cargo, jak i Vivaro (wszystkie ceny podano dla rynku polskiego, bez VAT).

Kierowca wybiera tryb napędu: na przód „ECO 2WD” lub „AUTO 4WD”

Użytkownicy Combo i Vivaro mają do wyboru dwa tryby jazdy — „Eco” i „Auto 4WD” — przełączane pokrętłem na desce rozdzielczej. W trybie „Eco” układ 4x4 jest odłączony i pojazdy korzystają wyłącznie z napędu na przednie koła, co ogranicza spalanie, emisję oraz zużycie opon na przykład w czasie jazdy autostradą.Bazy od Opla z napędem 4x4 1

W trudniejszym terenie kierowca może włączyć tryb „Auto 4WD” bez zatrzymywania samochodu. Wtedy, gdy tylko przednie koła zaczynają tracić przyczepność, sprzęgło wiskotyczne oraz centralny mechanizm różnicowy przekazują część momentu obrotowego na tylną oś.

W jeszcze cięższych warunkach kierowca może skorzystać z funkcji blokady tylnego mechanizmu różnicowego „R. Lock”.

Pod dużą górkę: napęd na wszystkie koła poradzi sobie z nachyleniem do 41 stopni

Standardowe wyposażenie Combo Cargo 4x4 obejmuje aktywny system bezpieczeństwa ESP, osłony pod silnikiem i skrzynią biegów oraz prześwit podniesiony o 90 mm. Dostępne są również dodatkowe osłony zbiornika paliwa i tylnej osi oraz dalsze zwiększenie prześwitu o 20 mm (łącznie aż do 300 mm). Przy kątach natarcia i zjazdu wynoszących odpowiednio 26,6 i 38,3 stopnia oraz kącie rampowym 26 stopni, Combo 4x4 może jechać pod górę przy nachyleniu terenu do 41 stopni.

Bazy od Opla z napędem 4x4 2

ReklamaBazy od Opla z napędem 4x4 3
Pod względem dzielności terenowej Opel Vivaro 4x4 jest również porównywalny z samochodami sportowo-użytkowymi. To zasługa prześwitu zwiększonego nawet o 60 mm (łącznie do 245 mm), kątów natarcia i zejścia 20,4/31 stopni oraz kąta rampowego do 20 stopni.

Jeżeli chodzi o jazdę pod górę, Vivaro 4x4 poradzi sobie z nachyleniem drogi do 23,7 stopnia — w zależności od masy ładunku (do 1344 kg) oraz innych czynników, takich jak opony czy rodzaj nawierzchni.

Podobnie jak pozostałe wersje Combo i Vivaro również odmiany z napędem 4x4 zostały zaprojektowane z myślą o wysokiej wydajności i niskich kosztach posiadania. Duży wkład w osiągnięcie tych celów mają turbodoładowane silniki wysokoprężne.

Jeden za wszystkich: Vivaro 4x4 w trzech długościach nadwozia

Vivaro 4x4, dostępny jako furgon w trzech długościach — małej, średniej i dużej — z mocnymi 2‑litrowymi silnikami Diesla i kubaturą przestrzeni ładunkowej do 6,6 m3, wyróżnia się także autentyczną dzielnością w terenie.

Lista opcji obejmuje szereg systemów wspomagających kierowcę oraz zaawansowanych technologii. Z przednią kamerą i czujnikami radarowymi współpracują między innymi asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, system wykrywający objawy zmęczenia kierowcy, adaptacyjny tempomat z funkcją redukcji prędkości silnikiem, system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją hamowania awaryjnego i ostrzeżenie o pojazdach w martwym polu. Samochód ma też przednie i tylne czujniki parkowania.

ReklamaBazy od Opla z napędem 4x4 4
Systemy Multimedia i Multimedia Navi Pro są wyposażone w duże 7-calowe ekrany dotykowe. Obydwa systemy można zintegrować z telefonem przez Apple CarPlay i Android Auto. Multimedia Navi Pro oferuje dodatkowo nawigację z mapami Europy w widoku 3D. Za pomocą aplikacji „OpelConnect” na smartfona użytkownik może sprawdzać status i informacje dotyczące pojazdu. Pokładowy system wzywania pomocy w przypadku kolizji lub awarii zapewnia poczucie spokoju na trasie. Nawigacja Onlinedostarcza aktualnych informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, pozwalając szybciej wykryć i ominąć miejsca, w których ruch jest spowolniony. Dzisiaj to bardzo przydatne rozwiązanie, zwłaszcza gdy pojazd jest użytkowany w firmie.


Bartłomiej Ryś28.08.2020
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News