artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord Ubezpieczenia

Zredukuj „martwe pole”

Czas czytania 3 minuty
Zredukuj „martwe pole”

Nowy system opracowany przez firmę Bosch – Side View Assist eliminuje zjawisko „martwego pola”, wspomagając tym samym kierowcę podczas wykonywania skomplikowanych manewrów na drodze.

Side View Assist eliminujący zjawisko „martwego pola” to innowacyjny system wspomagający kierowcę przy zmianie pasa i ostrzegający o zagrożeniach, wykorzystujący czujniki ultradźwiękowe. System działa w zasięgu do 3 metrów w bok i ukośnie do tyłu pojazdu, co pokrywa się z obszarem występowania efektu „martwego pola”. Jeżeli czujniki zidentyfikują w tym obszarze obcy pojazd, komunikat jest najpierw weryfikowany przez układ elektroniczny systemu w celu wykluczenia fałszywego alarmu. Następnie kierowca jest ostrzegany dwustopniowo: najpierw optycznie, potem akustycznie.

Jak działają?

Czujniki ultradźwiękowe systemu Side View Assist są montowane z przodu i z tyłu na bocznych powierzchniach zderzaków. Obydwa tylne boczne czujniki nadzorują martwe pole na sąsiednich pasach po lewej i po prawej stronie. Czujniki z przodu są wykorzystywane wyłącznie do weryfikacji sygnału. Jeżeli czujnik umieszczony z przodu po lewej stronie wykryje obiekt, zanim "dostrzeże" go czujnik tylny, jasne jest, że pojazd nadjeżdżający z naprzeciwka mija właśnie nasz samochód – system nie wszczyna wówczas alarmu.

W podobny sposób identyfikowane są także samochody parkujące, infrastruktura drogowa oraz własne manewry wyprzedzania. Dopiero gdy jeden z czujników tylnych wykryje obiekt, a żaden z czujników przednich nie zgłosi tego wcześniej, mamy do czynienia z sytuacją potencjalnie niebezpieczną. W takim przypadku system Side View Assist udzieli kierowcy optycznego ostrzeżenia – np. zapali się lampka ostrzegawcza przy zewnętrznym lusterku wstecznym po tej stronie, gdzie zostało wykryte zagrożenie. Jeżeli kierowca nie zauważy lub zignoruje ostrzeżenie i włączy kierunkowskaz celem zmiany pasa ruchu, system może dodatkowo wyemitować akustyczny sygnał ostrzegawczy.

ReklamaŚT - biholiday 06.03-31.05 Sebastian
Zredukuj „martwe pole” 2

System Side View Assist działa przy prędkości jazdy od 10 do 140 km/h. Poza tym zakresem ostrzeżenia nie są emitowane. System wspomaga kierowcę przy stosunkowo niskich prędkościach, ułatwiając mu orientację zwłaszcza w ruchu miejskim i na obwodnicach, a także na drogach z kilkoma pasami ruchu w jednym kierunku. System informuje kierowcę, ale nie ingeruje bezpośrednio w jego działanie.


System Side View Assist będzie mieć swoją premierę w nowej edycji Citroëna C4.

Źródło: www.bosch.pl
Oprac. JG


08.12.2010
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News