Polsko-macedońskie konsorcjum firm NDI oraz SB Granit zbuduje blisko 21-kilometrowy odcinek autostrady A4 pomiędzy Brzeskiem, a Wierzchosławicami w Małopolsce. W piątek podpisano kontrakt z wykonawcą, który zobowiązał się zakończyć budowę za dwa lata.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uznało, że to najkorzystniejsza ofertę, opiewa na blisko 623 mln zł brutto. Jej podpisanie opóźniło się, ponieważ wykonawcy dwóch spośród pozostałych uczestników przetargu - Dragados SA oraz konsorcjum z POLDiM SA na czele - oprotestowało rozstrzygnięcie. Zostało ono jednak podtrzymane przez Krajową Izbę Odwoławczą (KIO) działającą przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych.
Plan wykonawczy
Autostrada projektowana jest jako dwujezdniowa droga klasy A. Każda z dwóch jezdni autostrady będzie miała dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy, pas awaryjny (3 m) oraz pobocze gruntowe (1,25 m). Ponadto przewidziano rezerwę terenu dla dodatkowego trzeciego pasa ruchu po zewnętrznej stronie każdej jezdni. Na trasie autostrady powstaną cztery węzły autostradowe: Bochnia, Brzesko, Wierzchosławice, Krzyż. Zbudowanych zostanie sześć Miejsc Obsługi Podróżnych. Autostrada z Krakowa do Tarnowa będzie częścią biegnącej z Europy zachodniej na Ukrainę autostrady A4, leżącej w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy w Zgorzelcu do wschodniej granicy w Korczowej. Łączna długość trasy wyniesie ok. 670 km.