artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord - ACSI sierpień 2024

Z Fiatem na Expo Milano 2015

Czas czytania 4 minuty
Z Fiatem na Expo Milano 2015

Do Mediolanu udaliśmy się na zaproszenie FCA Poland. Jednym z punktów dwudniowego programu (7-8 lipca br.) była prezentacja dotycząca nowych rozwiązań i usług związanym z kamperami i rynkiem caravaningowym.

Była mowa o wzrostach sprzedaży, o ekologii i ekonomii. Głównym bohaterem prezentacji był najnowszy Fiat Ducato, który – jak niejednokrotnie podkreślał Alessandro Sannia, Product Manager Fiat Professional – powstał, „aby być samochodem kempingowym”, i to pod każdym względem: od układu napędowego i elementów strukturalnych, do spersonalizowanego poziomu wyposażenia.

- To jeden z kluczy do jego wielkiego sukcesu – stwierdził prelegent.

Idealne do zastosowań w kamperach wydają się również silniki Fiata – wszystkie cztery opisywane jako najlepsze w swojej klasie, biorąc pod uwagę stosunek zużycia paliwa do wydajności. W celu redukcji emisji i zużycia paliwa w najnowszym Ducato obniżono również jego ciężar – aż o 20 kg. Kolejnych 15 kg pozwoliło zaoszczędzić zastosowanie kompozytowego zawieszenia tylnego.

- Ducato jest jedynym pojazdem w swojej kategorii, który ma ten konkretny typ tylnego zawieszenia – powiedział A. Sannia.

Jednym z prelegentów był profesor Paolo Fiamma z Uniwersytetu w Pizie – specjalista w dziedzinie inżynierii środowiska, który przedstawił wyniki swojego badania. Okazuje się, że spędzając wakacje w kamperze „zostawiamy ślad węglowy zdecydowanie niższy niż alternatywa: samochód + hotel”.

ReklamaZ Fiatem na Expo Milano 2015 1
- Ta sama liczba ludzi w tym samym czasie i na tej samej drodze generuje o ponad połowę zanieczyszczeń mniej – zwrócił uwagę. - Nawet po zaparkowaniu samochód kempingowy korzysta (do ogrzewania, chłodzenia i zasilania) ze znacznie mniejszej ilości energii niż hotel.

O serwisie posprzedażnym Fiata mówił Pietro Casati, reprezentant marki MOPAR, a Domenico Gostoli – od marca nowy prezes Fiat Professional w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce – o wynikach sprzedaży i udziale Fiata Ducato w rynku samochodów dostawczych (odpowiednio: 129 295 szt. i 26,2%).

Jak wspomnieliśmy na wstępie, Fiat zaprosił nas również na spacer po wystawie Expo w Mediolanie, której hasłem przewodnim jest „Wyżywienie planety, energia dla życia”, a które jak ulał pasuje do strategii producentów Fiata Ducato. Fiat Chrysler Automobiles jest nie tylko wystawcą, ale również jednym z partnerów wystawy, prezentując swoje produkty w trzech obszarach: motoryzacja, rolnictwo (FCA jest właścicielem marki New Holland) i transport. Jak czytamy w materiałach prasowych, „(...) zrównoważony  rozwój, który stanowi wątek przewodni całej wystawy, jest od zawsze jednym z priorytetów FCA, o czym świadczą produkty, działalność badawczo-rozwojowa, inicjatywy związane ze zrównoważoną mobilnością oraz inwestycje mające na celu opracowanie nowych pojazdów, potrafiących połączyć przystępność i innowacyjność.”

Przypomnijmy, wystawa została otwarta 1 maja, a zwiedzać ją można jeszcze do 31 października br. W wydarzeniu bierze udział 145 krajów i organizacji międzynarodowych. Swoje pawilony postawiły tam 54 państwa, a zbudowany ze skrzynek po jabłkach pawilon polski jest jednym z największych.

ReklamaZ Fiatem na Expo Milano 2015 2

15.09.2015
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News