artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord Ubezpieczenia
Winnebago wzywa posiadaczy 6,5 tys. kamperów

Winnebago wzywa posiadaczy 6,5 tys. kamperów

Czas czytania 4 minuty

Amerykański producent pojazdów kempingowych już drugi raz w tym roku ogłasza akcje przywoławczą. W marcu wezwanie do usunięcia błędów w montażu dwupalnikowych kuchenek gazowych otrzymało aż 9720 fanów caravaningu. Teraz autoryzowane serwisy będą poprawiać montaż wężyków doprowadzających benzynę do agregatów prądotwórczych marki Cummins.

Akcje przywoławcze zwykliśmy kojarzyć z potknięciami koncernów samochodowych produkujących pojazdy na masową skalę. Powodem wzywania właścicieli samochodów do punktów ASO są zazwyczaj błędy powstałe na etapie produkcji, ewentualnie ryzyko wystąpienia usterki jakiegoś podzespołu podczas eksploatacji pojazdu. Dość często winny jest niechlujny montaż. Innym razem element czy część, która degraduje się nazbyt szybko.

Akcje naprawcze producentów nagłaśniają odpowiednie instytucję powołane dla ochrony praw konsumentów. Na stronie amerykańskiej agencji National Highway Traffic Safety Administration pojawił się już komunikat o kolejnym wezwaniu dla posiadaczy kamperów marki Winnebago. Ten powszechnie znany producent z siedzibą w Iowa wydał już rekomendacje dla swej sieci autoryzowanych punktów serwisowych.

Akcja naprawcza ruszy 2 czerwca br. I dotyczy aż 6536 egzemplarzy kamperów zbudowanych w latach 2020 - 2023. To trzy modele nazwane odpowiednio: Travato, Solis, Ekko. I tym razem sprawa jest poważna, skoro idzie o wadliwą część w instalacji paliwowej generatora prądu.

Generator Onan QG 2800i

ReklamaWinnebago wzywa posiadaczy 6,5 tys. kamperów 1
Jak czytamy w komunikacie: „potencjalne ryzyko zagrożenia pożarowego” dotyczy serii wysokowydajnych agregatów prądotwórczych na benzynę o obniżonym poziomie hałasu i wibracji. Model Onan QG 2800i to sztandarowa propozycja dla fanów caravaningu firmy Cummins - światowego lidera w projektowaniu i produkcji agregatów prądotwórczych i urządzeń do wytwarzania energii.

W czym problem? Wąż paliwowy, ten pomiędzy filtrem paliwa a modułem pompy wtryskowej (IPM), może nie być pewnie zamocowany, co może spowodować wyciek benzyny. Ten istotny element montowano z użyciem zbyt słabych zacisków, acz nie wyklucza się, że prawdziwym powodem może być „nieodpowiednia specyfikacja węża paliwowego”.

Cummins powiadomił Winnebago o niepoprawnym montażu w kwietniu br. Winnebago zareagowało wstrzymaniem montażu agregatów. Na szczęście nie odnotowano żadnych incydentów związanych z zaciskami węża paliwowego.

Travato, Solis, Ekko

Akcją przywoławczą objęte są nieduże kampery Winnebago – to modele bazującego na furgonach Promaster (Solis, Travato), oraz modele z kabinami Ford Transit (Ekko). W kampervanach agregat prądotwórczy montowany jest pod podwoziem. W kamperach Ekko agregat Onan QG 2800i znajduje się w jednym z luków serwisowych zabudowy kempingowej.

Producent ogłosił akcję naprawczą, a kanadyjskie stowarzyszenie caravaningowe (Canadian RV Association) zareagowało komunikatem, że to już trzecia taka wizerunkowa wpadka Winnebago w ostatnim czasie.

ReklamaŚT2 - biholiday 06.03-31.05 Sebastian
We wrześniu 2022 roku w kampervanach Travato ujawniono niepoprawnie działające zabezpieczenia w markizach, w efekcie czego - te mogły się wysunąć w sposób niezamierzony. Jeszcze głośniejszy przypadek dotyczył akcji z marca br. Okazało się, że aż w 9,720 samochodach kempingowych z lat 2020-2023 (model: Solis), 2021-2023 (model: Travato) i 2022-2023 (model: Ekko), które wyposażono w 2-palnikowe płyty kuchenne marki Suburban Manufacturing Company, ryzyko wycieku gazu było poważne. Wtedy też winny był drobiazg – niewłaściwej specyfikacji aluminiowa rurka palnika, która łączy się z zaworami gazowymi, mogła… pęknąć.

Fot. Winnebago/ Cummins


Rafał Dobrowolski10.05.2023 zdjęć 2
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News