Ten rzadki gatunek kampera z Włoch podbija rynek caravaningowy w USA w błyskawicznym tempie. Debiutujący w 2022 rok model Wingamm Oasi 540 uplasował się zaraz za kompaktowymi propozycjami takich gigantów jak Winnebago i Airstream. A teraz włoski producent zabudów typu monocoque wstępuje w szeregi… amerykańskiego stowarzyszenia producentów RVIA.
Włoski producent pojazdów kempingowych z zabudowami typu „monocoque” – te powstają „na kopycie” – stał się 1 listopada 2024 roku członkiem RV Industry Association (RVIA). To o tyle spektakularne wydarzenie, że Wingamm Group Srl. od 46 lat produkuje pojazdy kempingowe we Włoszech, a RIVIA to wiodące stowarzyszenie, które jednoczy kilkudziesięciu producentów w Ameryce Północnej i służy reprezentowaniu rodzimych interesów branży pojazdów kempingowych w USA.
Na włoskiej witrynie przeczytamy, że to „kamień milowy dla Wingamm, skoro od 1 listopada 2024 r. Wingamm jest oficjalnie zatwierdzonym członkiem RV Industry Association (RVIA) of the USA, co otwiera drzwi do ekskluzywnego grona wiodących firm w branży pojazdów kempingowych, wzmacniając naszą misję innowacji i wprowadzania doskonałości na globalny rynek”.
To spektakularne wydarzenie, gdy mieć na uwadze jak rzadki to gatunek kampera, który podbija serca fanów caravaningu za Oceanem od raptem kilku lat.
Wingamm rusza z kopyta!
To rzadki gatunek na naszych drogach, bo też firma z okolic Werony nie ma swych reprezentantów w większości krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Wingamm od niedawna jest obecny w Republice Czeskiej, a autoryzowana sieć w Europie to nadal tylko 15 krajów. Gwoli wyjaśnienia, prócz 8 modeli kamperów, produkowane są także przyczepy Rookie. To jeszcze rzadszy gatunek, skoro rokrocznie we Włoszech rejestruje się raptem kilkanaście nowych!
Co innego kampery. Te są rejestrowane nie tylko w Europie. Bywają obiektem pożądania fanów caravaningu w Dubaju, ale też np. w Azji. Z uwagi na rzemieślniczą produkcję, fabryka z okolic Werony rokrocznie produkować może maksymalnie 500 takich pojazdów.Dlaczego kamper Wingamm jest najszlachetniejszym reprezentantem kamperów? Od dekad manufaktura produkuje zabudowy „z kopyta” – to propozycje typu monocoque. W przeciwieństwie do tradycyjnych, tj. częściowo zintegrowanych kamperów, zabudowa nie składa się z oddzielnych ścian, podłogi i sufitu, które są ze sobą połączone. W jednym kawałku, bo z odlewu z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym powstaje zabudowa Wingamm. Z kopyta odlewane są klapy, drzwi i montowane w przewidzianych wnękach. Rezultatem jest dobra izolacja, wysoka wytrzymałość, długa żywotność.
Czy to dzięki tej wyszukanej konstrukcji zabudowy domu na kołach włoski producent zyskał uznanie wśród fanów caravaningu w USA? W Stanach Zjednoczonych popularność firma zawdzięcza modelowi Oasi 540, tyle że zbudowanemu na podwoziu Ram ProMaster. To koncern Stellantis, więc szoferka Ducato, ale pod maską… 3,6-litrowa jednostka V6 o mocy maksymalnej 276 KM.
Pasja Wingamm odciśnięta w każdym…
- Poprzez program Go RVing stowarzyszenie RVIA zobowiązało się do promowania doświadczeń podróży kamperem, przybliżania nowych celów i ulepszania stylu życia. Dla nas współpraca z RVIA oznacza wspieranie i inspirowanie kolejnego pokolenia entuzjastów kamperów - zapewnia włoski producent.
Badania rynku RVIA dostarczają cennych danych na temat trendów i zachowań konsumentów. Organizacja wspiera korzystne rozwiązania na szczeblu stanowym i federalnym USA w celu ułatwienia produkcji, sprzedaży i korzystania z pojazdów kempingowych.Dlaczego akurat ten model włoskiego kampera zyskał status pożądanego (gatunku)?
- Wingamm Oasi 540, który wprowadzamy w tym roku w USA, już zajmuje 4. miejsce wśród wiodących modeli kamperów klasy B w wyszukiwaniach Google, zaraz za najlepiej sprzedającymi się kamperami gigantów branży Winnebago i Airstream. A to dowodzi, że konsumenci skłaniają się ku efektywności energetycznej. Planujemy wykorzystać ten wzrost, prezentując kampery Wingamm w ekskluzywnych salonach wystawowych centrów handlowych w całej Ameryce Północnej. Otworzyliśmy już salony wystawowe w Santa Monica w Kalifornii, w Santa Monica Place Shopping Center oraz w Long Island w Nowym Jorku. Jako wyłączny dystrybutor Wingamm Group w Ameryce Północnej, z niecierpliwością czekamy na realizację naszej wizji. W Motorhome Sales North America mamy już ponad 200 zamówień - czytamy w komunikacie Motorhome Sales North America.
Kampery Wingamm były eksponowane w centrach handlowych w całej Ameryce obok innych innowacyjnych marek konsumenckich, takich jak Apple, Tesla i Peleton. Dziś lista zainteresowanych kamperem z Włoch to podobno ponad 10 000 klientów i ciągle rośnie. Ponad 30 największych dealerów w Ameryce rozmawia z Wingamm USA, by zyskać autoryzację na sprzedaż kamperów.
Kamper z Włoch obiektem pożądania w USA
RVIA odnotowała w 2022 roku, że nowe rejestracje kamperów klasy B (kompaktowych) wzrosły w USA r/r o ponad 40%. Kampery w możliwie bardzo kompaktowym wydaniu już wtedy zyskały na popularności. Nieduże wymiary - Wingamm Oasi 540 ma dokładnie 542 cm długości – zyskały uznanie wśród cybernomadów. Pokład kampera zyskał na znaczeniu z popularnością „Van Life”, glampingu, pracy zdalnej, życia i podróży doświadczalnych i odnowionego zainteresowania Amerykanów naturą.
Za oceanem, kampery Oasi 540 i Oasi 610 mają więcej dziś wyświetleń niż filmy z recenzjami jakiegokolwiek innego kampera klasy B.
Fot. Wingamm Group srl