artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord Ubezpieczenia

Wielka mała opona

Czas czytania 2 minuty
Wielka mała opona

Michelin stworzył zestawy opon i kół w rozmiarach nigdy wcześniej nie spotykanych -  10-calowa opona i koło (175/70 R10) zapewniają takie same osiągi na drodze jak opona 14-calowa (175/65 R14). Dzięki tej innowacji, zasada konstruowania samochodów miejskich może być zmieniona...

Pod względem przyczepności i zdolności hamowania, 10-calowa opona Michelin jest równie efektywna, jak opona z wyposażenia oryginalnego. Dzięki temu, możliwe jest ograniczenie całkowitej masy pojazdu o prawie 40 kg. Jest to duże udogodnienie dla producentów samochodów, dla których mniejsza masa oznacza większe pole do wprowadzania zmian konstrukcyjnych w autach. Mały rozmiar zestawu koło/opona również oznacza, że koło zajmuje mniej miejsca. Dzięki temu pojazd o takiej samej wielkości ma więcej miejsca na silnik oraz kabinę pasażerską i bagażnik.

Konstruktorzy liczą, że auta na „małych oponach”, mające większe bagażniki, będą bardziej użyteczne – przez co w ruchu miejskim wyprą większe samochody, które mają bardziej szkodliwy wpływ na środowisko. Nową „małą oponę” do samochodów miejskich zaprezentowano po raz pierwszy  podczas Michelin Challenge Bibendum 2010 w Rio De Janeiro. Michelin Challenge Bibendum to światowe wydarzenie, gdzie prezentowane są najnowsze rozwiązania techniczne w motoryzacji, które przysłużą się środowisku naturalnemu. Podczas tegorocznej edycji tego wydarzenia spotkali się m.in. przedstawiciele rządów, producenci samochodów, organizacje międzynarodowe, decydenci, naukowcy i eksperci ds. energii – w sumie przedstawiciele ponad 80 krajów.

ReklamaWielka mała opona 1
Źródło: www.michelin.pl
Oprac. JG


17.06.2010
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News