12 września br. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się V Konferencja Zabudów Specjalistycznych Samochodów Użytkowych Volkswagena. Na powierzchni 4 tys. m2 zgromadzono 46 samochodów. Na nadwoziach Caddy, Transportera, Craftera i Amaroka przedstawiono kilkadziesiąt rodzajów zabudów. Uczestnicy mogli także odbyć jazdy testowe modelami Caddy TSI, TDI, BiFuel oraz Ecofuel, sprawdzając alternatywne źródła napędu.
Mimo trudnej sytuacji na rynku, marki należące go grupy Volkswagena notują wzrost sprzedaży. W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku marka Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedała na świecie 270 tys. samochodów, a jest to o 3,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. W Polsce od stycznia do końca czerwca 2012 r. sprzedano 2953 samochody i jest to więcej o 13,7 proc. niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Zwiększył się także udział sprzedaży w rynku; po pierwszym półroczu bieżącego roku wyniósł 12,26 proc.
Szczególne
Wymagania klientów kupujących samochody użytkowe są bardzo różne, specyficzne, w niektórych aspektach zdecydowanie większe niż wymagania klientów kupujących auta osobowe, dlatego często decydują się oni na specjalistyczne zabudowy. W pierwszych 6 miesiącach tego roku prawie 900 samochodów użytkowych Volkswagena zostało sprzedanych ze specjalistyczną zabudową – stanowi to ok. 30 proc. całkowitej sprzedaży marki.
Jakie modele?
Volkswagen oferuje cztery serie modeli samochodów użytkowych; w Polsce od lat największą popularnością cieszy się Caddy, na drugim miejscu jest T5. Seria ta jest liderem w swoim segmencie. Udział w rynku wynosi 23,6 proc., co oznacza, że prawie co czwarty samochód sprzedawany w tej klasie to Volkswagen T5. Pozostałe modele to Crafter i Amarok.