Jak mają wyglądać ulice w Miami? Audi i Bjarke Ingels Group pokazują diodową instalację „Urban Future”.
„W przyszłości ulice będą się komunikowały ze wszystkimi uczestnikami ruchu” – taką tezę postawiło biuro architektoniczne Bjarke Ingels Group (BIG) w swojej wizji mobilności. Co ta idee architektów oznacza, mogą przekonać się odwiedzający targi Design Miami. We współpracy z Audi, BIG stworzyło interaktywną diodową instalację „Urban Future”. W centrum tego futurystycznego modelu znajduje się Audi A2 concept, które komunikuje się z ulicą i innymi uczestnikami ruchu.
Pieszy spaceruje swobodnie środkiem wielopasmowej ulicy. Nawet gdy z przeciwka nadjeżdża samochód, nie zmienia kierunku ruchu. Samochód jedzie szybko i zbliża się nieuchronnie do pieszego. Nagle skręca i omija go... Ruch funkcjonuje bez sygnalizacji świetlnej, bez ludzi za kierownicą i bez oddzielenia powierzchni dla pieszych i pojazdów. Jest to możliwe dzięki cyfrowej powłoce na drodze, która komunikuje się ze wszystkimi uczestnikami ruchu.
Pomysł ten pochodzi z koncepcji opracowanej w 2010 r. przez duńskie biuro architektoniczne BIG na konkurs Audi Urban Future Award. Nawet jeżeli wciąż jest to wizja Bjarke Ingels, założyciel i partner BIG, ma dokładne wyobrażenie miasta przyszłości: - Gdy wyobrażam sobie jak będzie wyglądało miasto za 25 lat, widzę ulicę, która kilka razy w ciągu dnia może się zmienić – ze strefy dla pieszych w autostradę, z placu w łąkę.
Ta teza ulicy bez granic jest prezentowana na targach Design Miami w postaci interaktywnej diodowej instalacji „Urban Future”.
Według Petera Schwarzenbauera, Członka Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu, instalacja pozwala zwiedzającym targi poczuć wizję przyszłości, zbaczyć jak sieć komunikacji będzie wyglądała w metropoliach przyszłości, jakie będą możliwości inteligentnego wykorzystania przestrzeni miejskiej. „Urban Future” przypomina optycznie fragment drogi, ma jednak dużo większe możliwości. Cyfrowo zaprogramowana powierzchnia diodowa rejestruje ruch, koordynuje różnych uczestników ruchu i dopasowuje się do ich potrzeb. Kamery 3D rejestrują ruch na stoisku targowym i zapisują na diodowej powierzchni. Zwiedzający może „na żywo” doświadczyć komunikacji między samochodami, pieszymi i ulicą.
W centrum instalacji znajduje się Audi A2 concept. BIG zdecydowało się wybrać ten samochód z ważnego powodu: auto może komunikować się ze swoim otoczeniem – dla Ingelsa jest to konieczność w przyszłości mobilności. Styliści Audi zastosowali w Audi A2 concept dynamic light w postaci świetlnego pasa. Po włączeniu kierunkowskazu pulsuje odpowiednia strona pasa, podczas hamowania czerwony impuls świetlny przebiega wzdłuż boków nadwozia, ostrzegając pozostałych uczestników ruchu. Model studyjny z czysto elektrycznym napędem pozwala spojrzeć w przyszłość aglomeracji miejskich. Audi A2 concept zostało zaprezentowane na tegorocznym salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie, w USA można je zobaczyć po raz pierwszy.
Informujemy, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności (dostępną w regulaminie). W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.
Nowe zapisy w Polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.
Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym użytkownikom.
Zapraszamy Cię do zapoznania się ze zmienioną Polityką prywatności (dostępną w regulaminie).