Zakończył się Konkurs Touroperator Roku. Wyniki zostały przedstawione w czasie Gali dla Wystawców Tour Salon w dniu 19.10.2011 r.
Tytuł Touroperatora Roku zdobyły następujące firmy:
I miejsce - Nowa Itaka
II miejsce - Rainbow Tours
III miejsce - Alfa Star
Tytuł Touroperatora Roku - Najlepsza obsługa agenta:
I miejsce - Nowa Itaka
II miejsce - Sun&Fun Holidays
III miejsce - TUI Poland
Tytuł Touroperatora Roku - Najlepsza obsługa klienta:
I miejsce - Rainbow Tours
II miejsce - Nowa Itaka
III miejsce - Sky Club
Jak widać, wybiły się Nowa Itaka i Rainbow Tours. Niestety brak informacji o dalszych miejscach, jak również brak informacji o ilości głosów na poszczególne firmy i w całej rywalizacji.
Konkurs zorganizowała Izba Turystyki RP, Travel Trade Gazette i Instytut Rozwoju Kadr w Turystyce Origami System. Jednak kryteria oceny są niejednorodne – w głosowaniu głównym wg. informacji TTG "Touroperatora Roku wybierały biura agencyjne, na podstawie czterech kryteriów zawartych w Regulaminie Konkursu. Za każde kryterium biuro mogło otrzymać maksymalnie cztery punkty i dalej trzy, dwa oraz jeden pkt.".
Wyniki głosowań w kategoriach jakościowych należy traktować jako całkiem oderwane od wyników głosowania głównego. Także ocena jakości działań wobec klientów przez agenta jest mało precyzyjna. Agenci z reguły wiedzą o problemach, jednak nie zawsze wszystko i dokładnie. Także zasada, że jedna firma – jeden głos jest nie do końca dobra wobec zróżnicowania wielkości firm i istnienia bardzo dużych agentów (np. Enovatis, Travelplanet itd.), którzy mogą często dużo więcej powiedzieć i realnie porównać biura z racji dużej sprzedaży.