Duże autobusy-kampery pozwalają nam przewozić w środku nie tylko motocykl, lecz również mniejszy samochód. Po przyjeździe w wybrane miejsce, po okolicy możemy się poruszać właśnie nim, a nie kamperem.
Niemiecki producent mobilhome-ów Volkner Mobil, w modelu Performance wygospodarował przestrzeń do przewożenia np. Mercedesa SLK. Garaż dla samochodu osobowego znajduje się pod powierzchnią mieszkalną, a otwierany jest przez wysunięcie w bok pojazdu specjalnej platformy. Na platformie można umieścić sportowy samochód. Wymiary garażu pozwalają umieścić takie pojazdy, jak: Mercedes SLK, BMW Z4, MINI lub Peugeot 206 CC. Kamper kosztuje 855 000 euro. Cena nie uwzględnia oczywiście zawartości garażu...
Volkner Mobil Performance z Mercedesem SLK na platfomie.
Clou z garażem na Smarta.
Nie tylko Volkner
Nie tylko Volkner Mobil produkuje kampery, w których można przewozić inne samochody. Takie pojazdy produkują też inne niemieckie firmy, jak np. Niessmann-Bischoff. W jej dużych modelach marki Clou miejsce przeznaczone jest jednak tylko dla Smarta.
Natomiast koncern Vario Mobil proponuje model Vario Perfect, w których samochód umieszcza się z tyłu pojazdu. Tu, po platformie wjeżdżamy samochodem do środka – jak do „zwykłego” garażu.
W modelu RMB z francuskiej grupy Pilote, w garażu mieści się motocykl. Najlepiej BMW.
Vario Mobil i sportowy Peugeot.
Osiągi
By przewozić samochód w samochodzie, trzeba silnika o dużej mocy. W przypadku Volkner Mobil Performance jest to 420 KM (pochodzący z autobusu Volvo B12), umieszczony z tyłu jedenastometrowego kampera. Oprócz sportowego samochodu w garażu, kamper ma m.in. ogromny generator prądu, 720-watowe baterie słoneczne, cztery niezależne ogrzewania wnętrza, system ocieplenia wody i podłogi (wykonanej w kuchni i łazience z granitu), drewniane meble z wiśni, skórzaną kanapę i fotele w kolorze kremowym... Wystarczy?