Dodatkowy rok rozwoju, najnowocześniejsze materiały i nowy rodzaj technologii wytwarzania sprawiły, że mamy do czynienia nie tylko z pierwszym nowej generacji Knausem, ale także konstrukcją pionierską w skali całej branży caravaningowej. Prototyp przyczepy Travelino będzie można zobaczyć na zbliżających się targach w Düsseldorfie.
Obszarem szczególnego zainteresowania projektantów była lekkość konstrukcji. Szybko stało się jasne, że choć produkt będzie „wagi lekkiej”, będzie również „tradycyjny”. A ponieważ „tradycyjny” to przeciwieństwo „rewolucyjnego”, producent zdecydował się na śmiały krok naprzód: zatrzymanie rozwoju projektu Travelino i mimo podjętych już działań marketingowych, powrót z nim do deski kreślarskiej w celu całkowitego przeprojektowania – od podstaw.
A oto rezultat – ultralekka, 4-osobowa przyczepka o wadze ok. 650 kilogramów (bez wyposażenia). Tak niewielka waga to przede wszystkim zasługa zastosowanych materiałów, takich jak płyty warstwowe z papierowym rdzeniem o strukturze plastra miodu – są one nie tylko lekkie, ale i trwałe i przyjazne dla środowiska. Z unikatowych jak na branżę caravaningową materiałów powstało również nadwozie i podwozie pojazdu.