Od 1 stycznia można zarejestrować samochód przez Internet. Potrzebne są do tego: wniosek i cyfrowe postacie dokumentów. Nie wszystkie urzędy zdążyły jednak z uruchomieniem systemu.
Rejestracja samochodu czy też motocyklu przez Internet wynika z nowelizacji rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz.U. z 2009 r., nr 74, poz. 634). Dokładnie 1 stycznia zaczął obowiązywać przepis tego rozporządzenia, który określa zasady, na jakich można składać wnioski o rejestrację przez Internet.
Aby zarejestrować samochód w ten sposób, konieczne będzie podanie w postaci elektronicznej takich danych jak: imię i nazwisko lub nazwę właściciela pojazdu oraz jego adres zamieszkania. Dane te muszą być opatrzone podpisem elektronicznym. Do złożenia wniosku przez Internet konieczne będzie posiadanie zeskanowanych dokumentów wymaganych do rejestracji – np. aktualnego dowodu rejestracyjnego lub umów czy faktur. Ponadto trzeba dołączyć elektroniczne potwierdzenie dokonania przelewu wymaganych opłat. Można też przesłać skan dowodu dokonania wymaganych opłat. Rozporządzenie uprawnia do dołączenia do wniosku cyfrowych zdjęć tablic rejestracyjnych.
Zgodnie z rozporządzeniem na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej starostw powiatowych ma być wydzielona skrzynka podawcza, na którą mają być wysyłane wnioski. Na stronach internetowych muszą też znaleźć się wzory wniosków o rejestrację do wypełnienia i opis procedury składania tych wniosków drogą elektroniczną. Konieczne są także informacje dotyczące wymaganych dokumentów do rejestracji. Na tych stronach petenci muszą mieć możliwość znalezienia informacji o tym, w jakich formatach i w jakiej jakości powinny być np. zeskanowane dokumenty.