Zespół jezdny
Zaczynamy od kontroli dokręcenia zawieszenia do podłogi – sprawdzamy, czy żadna z nakrętek nie jest poluzowana. Następnie przechodzimy do hamulca najazdowego. Jest to bardzo ważny element, ponieważ jego wadliwe funkcjonowanie może utrudnić bezpieczne hamowanie tandemu: auto plus przyczepa. Ponieważ występują różne typy zawieszeń, są również różne typy hamulców, w związku z czym ich regulacja jest sprawą indywidualną dla danej marki. Następny element to oś przyczepy. Należy skontrolować, czy nie posiada ona żadnych uszkodzeń mechanicznych typu skrzywienie, wgniecenie, itp. Jeśli oględziny wypadną pozytywnie zajmujemy się sprawdzeniem stanu okładzin hamulcowych i łożysk tocznych kół. Jeżeli grubość okładzin jest mniejsza niż 2 mm, należy je wymienić na nowe. Natomiast kiedy ich grubość jest wystarczająca – nie wymaga wymiany – należy je tylko przeczyścić, a elementy współpracujące przesmarować. Każdorazowe zdjęcie bębna hamulcowego wymaga ponownej regulacji szczęk hamulcowych i współpracujących z nimi elementów hamulca najazdowego.
Bezpieczeństwo podróży zależy w dużej mierze także od stanu ogumienia. W przyczepach kempingowych są stosowane inne opony niż w samochodach. Są to opony pełnoprofilowe – transportowe. W zależności od masy całkowitej przyczepy, stosujemy opony odpowiadające tej masie. Następnie sprawdzamy stan techniczny opon, czyli wysokość bieżnika oraz ewentualne uszkodzenia na bocznej powierzchni opony. Do przeglądu zewnętrznego należy również sprawdzenie oświetlenia przyczepy, czyli świateł postojowych, światła STOP oraz kierunkowskazów. Istotny jest stan wtyczki elektrycznej, zwracajmy też uwagę na bolce – jeśli są połamane, wtyczkę należy wymienić w całości, natomiast zaśniedziałe oczyścić i zakonserwować.