Projekt budowlany 180 km autostrady A1 Stryków-Pyrzowice przygotowany przez konsorcjum Autostrada Południe SA (APSA) wymaga zmian informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Według GDDKiA projekt nie jest w pełni zgodny z wymogami decyzji środowiskowej wydanej dla tego odcinka autostrady A1. Przykładem zbiorniki retencyjne dla autostrady, które są zbyt blisko przejść dla zwierząt. Należy również zwiększyć zwiększyć trwałość mostów oraz i konstrukcji drogowych. W projekcie nie ujęto ponadto wymaganych uzgodnień, które należy uzyskać np. od samorządów, przez teren których przebiegać będzie ten odcinek trasy. GDDKiA zwróciła się dlatego w "trybie pilnym" do Autostrady Południe SA o dokonanie niezbędnych korekt w projekcie.
Również kwestia kasy
APSA miała budować ten odcinek autostrady na podstawie umowy partnerstwa publiczno-prywatnego ze Skarbem Państwa. Do 22 stycznia br. konsorcjum miało przedstawić GDDKiA finansowanie inwestycji oraz projekt budowlany. Dokument ten złożono 20 stycznia. Ponieważ APSA w wyznaczonym terminie nie przedstawiła finansowania, Dyrekcja zdecydowała, że droga ta będzie budowana w systemie tradycyjnym, ze środków budżetowych. Koszt budowy szacowano na 7,5 mln zł.
Przypomnijmy
Autostrada A1 ma połączyć Trójmiasto z Górnym Śląskiem. W Strykowie, na północ od Łodzi, przetnie autostradę A2, natomiast w Gliwicach - A4. Autostrada kończyć się będzie na przejściu granicznym w Gorzyczkach. Długość całkowita autostrady A1 to 568 km.