W trzecim kwartale spadła sprzedaż nowych aut na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Polska to największy z nich. Najpopularniejszą marką w naszym regionie jest Skoda
To wynik badań JATO Dynamics. W trzecim kwartale 2009 roku sprzedano w krajach Europy Środkowej i Wschodniej ponad 213 tys. aut. To o 32 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku. Polska pozostaje największym rynkiem w regionie z wynikiem prawie 71 tys. sprzedanych aut. W pozostałych spadki sięgają nawet kilkudziesięciu procent, a w przypadku Chorwacji, Węgier, Estonii, Litwy i Łotwy kwartalna sprzedaż nie przekroczyła 10 tys. egzemplarzy. Z danych dostarczonych przez Samar wynika, że w Polsce najchętniej wybierane są: Skoda Octavia i Fabia, Fiat Punto, Volkswagen Golf i Toyota Yaris.
Oprac. DM, źródło: moto.pl