artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord - Honda agregaty 2024 22.07-31.07 Sebastian

Nowy projekt multimedialny MSZ

Czas czytania 3 minuty
Nowy projekt multimedialny MSZ

A czy Ty znasz Polskę? Wiesz, co to znaczy „wbijamy się”, „fazowo”, „dajesz”? Taki test może rozwiązać każdy internauta na Doyouknowpolska.pl. Jest to nowy serwis internetowy promujący nasz kraj.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych, będące pomysłodawcą i realizatorem projektu, postawiło na pokazanie Polski w młodym, świeżym wydaniu. Serwis, oprócz niestandardowego słownika najmłodszej polszczyzny, jest także galerią fotografii, przedstawiających nasz kraj oczami młodych ludzi. Doyouknowpolska.pl to serwis żywy, tworzony przez internautów dodających kolejne hasła i zdjęcia. Każdy może wzbogacić istniejącą już bazę o własne słowa, opisy i fotografie. MSZ chce, by Polacy zaangażowali się w promocję nowoczesnej Polski – informują twórcy serwisu.
Zamieszczony na stronie doyouknowpolska.pl test pozwala sprawdzić każdemu internaucie, jaka jest jego znajomość języka młodych Polaków. Co oznaczają słowa i zwroty takie jak „afterek”, „rozkminiać”, „zonk” czy „obczajać” oraz w jaki sposób należy je zastosować w zdaniu?

Na tej samej stronie na bieżąco internauci tworzą bazę aktualnego języka polskiego oraz zdjęć, przedstawiających nasz kraj, a jednocześnie będących tłem dla danego hasła. Tłumaczenia słów i zwrotów są w języku angielskim, gdyż serwis stać się ma narzędziem promocji Polski na całym świecie. W kolejnych miesiącach Ministerstwo Spraw Zagranicznych będzie komunikowało projekt „Do You Know Polska?” poza granicami, docierając do młodych ludzi chętnych do odwiedzenia naszego kraju w ramach stypendiów, w celach turystycznych lub podczas Euro 2012.

ReklamaNowy projekt multimedialny MSZ 1
- Zależy nam na nowoczesnej promocji Polski – podkreśla Radosław Sikorski, Minister Spraw Zagranicznych. – To pierwszy projekt multimedialny, skierowany do młodych ludzi, pokazujący nasz kraj widziany oczami aktywnej młodzieży. Jestem pewien, że tysiące internautów skorzystają z możliwości dodania do serwisu własnego zdjęcia lub wyrażenia pokazującego Polskę z ich punktu widzenia. Chcemy, by Doyouknowpolska.pl współtworzyli Polacy, pokazywali nasz kraj takim jakim go widzą i pomogli nam promować nowoczesną Polskę.

W aktywną promocję portalu obok Ministra Radosława Sikorskiego zaangażowały się także znane i lubiane osoby tworzące nowoczesną kulturę Polski.
Bartek Chaciński, znawca współczesnego języka młodzieżowego, którym poświęcił książki: „Wypasiony słownik najmłodszej polszczyzny”, „Wyczesany słownik najmłodszej polszczyzny” i „Totalny słownik najmłodszej polszczyzny”. Zajmuje się również kulturą najnowszą i muzyką współczesną.
- Najbardziej doceniam to, ze Ministerstwo Spraw Zagranicznych postawiło na promowanie Polski przez samych Polaków – komentuje Chaciński. – Urzędnicy nie silą się na sztuczne kreowanie wizerunku kraju, tylko oddają w nasze ręce serwis internetowy, abyśmy to my go tworzyli. Język jest żywą formą, a mowy potocznej żaden cudzoziemiec nie pozna na kursie językowym i nie doświadczy w prasie. Chętnie będę obserwował rozwój Do You Know Polska?, bo sam być może się czegoś z niego nauczę o naszym kraju.


ReklamaNowy projekt multimedialny MSZ 2
Źródło: dziennikturystyczny.pl
Oprac. JG


16.06.2011
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News