...pomiędzy miejscowościami Kamień i Solec, co w praktyce oznacza drogowe " zszycie"Lubelszczyzny z Mazowszem i regionem Świętokrzyskim. Budowa rozpocznie się w 2011 roku, a jej zakończenie zaplanowane jest w 2013 r.
Dokładnie: nowy most pozwoli na spięcie drogą wojewódzką 747 (Iłża - Konopnica) tras krajowych 19 (Białystok - Lublin - Rzeszów) z 9 (Radom - Rzeszów). Obie drogi w najbliższych latach przejdą modernizację na trasy ekspresowe. Z uwagi na wzmożony ruch przebudowana zostanie też droga 747, która uzyska parametry drogi krajowej. W ten sposób Lublin i region uzyska wygodne połączenie z Radomiem (przez Iłżę) oraz z Kielcami (przez Ostrowiec). Skróci to czas przejazdu pomiędzy tymi miastami, ale także stworzy alternatywę dla tranzytu w kierunku Krakowa, czy Wrocławia.
Most w Kamieniu-Solcu ma mieć 1004 m długości i 20,22 m szerokości, w tym: dwa pasy jezdne po 3,5 m, pasy awaryjne po 2,5 m, lewostronny chodnik ze ścieżką rowerową 4 m i chodnik prawostronny 1,5 m. Stalową konstrukcję skrzyniową z płytą ma wspierać 10 przęseł z żelbetowymi podporami. Most będzie wyposażony w obustronne oświetlenie uliczne, bariery energochłonne i balustrady ochronne oraz system odwodnienia z kanalizacją deszczową z separatorami oleju. W ramach projektu przewiduje się budowę dojazdów do mostu, drogi obsługujące pobliskie zabudowania oraz drogi zapewniające dojazd do obwałowań Wisły. Umowa miała kluczowe znaczenie dla zamknięcia budżetu inwestycji, wynoszącego ponad 236 mln zł. Zgodnie z jej zapisami Mazowsze wyłoży na nową przeprawę 50 mln zł, Lubelszczyzna - 66,16 mln, a 120 mln zapewni Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.