artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord - Honda agregaty 2024 22.07-31.08 Sebastian

Nowy certyfikat jakości obsługi hotelowej

Czas czytania 4 minuty
Nowy certyfikat jakości obsługi hotelowej

„Złoty Standard w Obsłudze Klienta – wdrażanie innowacji i dyfuzja dobrych praktyk w hotelarstwie i gastronomii” to pełna nazwa projektu przygotowanego przez Agencję Rozwoju Lokalnego z Jaworzna przy wsparciu funduszy europejskich. Jego celem jest wspieranie hoteli i restauracji we wdrażaniu wysokich standardów obsługi gości oraz promowanie tych, którzy już wyróżniają się pod tym względem jakością.

W ramach projektu od kwietnia 2011 r. do września 2012 r. zostanie przeprowadzonych 250 audytów. Menedżerowie i właściciele obiektów dostaną dzięki nim obiektywną informację na temat obsługi klienta, skuteczności działania organizacji i marketingu. Ocenianych jest łącznie aż 60 kryteriów, a najlepsze i najsprawniej wprowadzające innowacje miejsca honorowane są znakiem promocyjnym „Złoty Standard w Obsłudze Klienta”. Podczas konferencji, która odbyła się 7 września w warszawskiej siedzibie tygodnika „Polityka”, podsumowany został pierwszy etap projektu i wręczono pierwsze wyróżnienia dla uczestników.

Certyfikat przekazano uroczyście przedstawicielom 23 obiektów:
- Hotel Łysoń, Inwałd, małopolskie,
- Hotel Planeta, Brzesko, małopolskie,
- Hotel 4 Pory Roku, Krynica-Zdrój, małopolskie,
- Hotel ArtNikifor, Krynica-Zdrój, małopolskie,
- Modrzewie Park Hotel, Szczawnica, małopolskie,
- Ośrodek Usług Hotelarskich Redyk, Ząb, małopolskie,
- Hotel Azyl, Kąty Wrocławskie, dolnośląskie,
- Centrum Dikul Hotel, Wrocław, dolnośląskie

ReklamaNowy certyfikat jakości obsługi hotelowej 1
- Pałac Wojanów, Wojanów, dolnośląskie,
- Pałac Staniszów, Staniszów, dolnośląskie,
- Dwór Elizy, Długopole-Zdrój, dolnośląskie
- Hotel Szafran, Czeladź, śląskie
- Hotel Resort & Vine SPA META, Szczyrk, śląskie
- Centuria Welles & Spa, Ogrodzieniec, śląskie
- Hotel Fero-Lux, Krzyżowa, śląskie
- Hotel Elbrus, Szczyrk, śląskie
- Hotel Kotarz, śląskie
- Manor House, Chlewiska k. Szydłowca, mazowieckie
- Hotel Boss, Warszawa, mazowieckie
- Hotel Masovia, Giżycko, warmińsko-mazurskie
- Hotel Iskierka, Mielec, podkarpackie
- Villa Bohema, Kazimierz Dolny, lubelskie
- Centrum Hotelowo-Konferencyjne Witek, Modlnica, małopolskie.
Nowy certyfikat jakości obsługi hotelowej 2

W pierwszym etapie sporządzono 45 audytów w hotelach. Wśród wszystkich obiektów najwyżej ocenione zostały: obsługa w recepcji, otoczenie obiektów oraz przygotowanie pokoi i ciągów komunikacyjnych. Cieszyć może zwłaszcza to, że pozytywne oceny zebrała gotowość do obsługi gości zagranicznych, co nabiera szczególnego znaczenia przed zbliżającymi się wielkimi krokami Mistrzostwami Europy w piłce nożnej. Poinformowano również, nad czym większość hoteli powinna popracować. Są to braki w obsłudze i marketingu w następujących obszarach: niekompletne i zbyt mało nowoczesne strony internetowe, niepełne wykorzystywanie potencjału organizacji oraz zbyt ubogie działania promocyjno-informacyjne. Zwrócono uwagę zwłaszcza na niedostateczne informowanie klientów o lokalnych atrakcjach, brak programów zagospodarowujących gościom czas wolny i słabe współdziałanie z okolicznymi organizatorami turystyki.
ReklamaNowy certyfikat jakości obsługi hotelowej 3
Organizatorzy projektu „Złoty Standard” nie chcą skupiać się jedynie na przyznawaniu i aktywnym promowaniu wśród konsumentów nowego certyfikatu. Docelowo obiekty posługujące się tym znakiem mają stworzyć tzw. Klaster Innowacji, w ramach którego mogłyby wymieniać się informacjami i pomysłami, planować wspólne działania marketingowe, szkolenia personelu i oferować nowe, zintegrowane produkty. Pozostaje tylko życzyć, aby udało im się zrealizować jak najwięcej z tych ambitnych planów.

Autor: Piotr Piasecki
Źródło: www.ttg.com.pl
Oprac. JG


20.09.2011
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News