„Złoty Standard w Obsłudze Klienta – wdrażanie innowacji i dyfuzja dobrych praktyk w hotelarstwie i gastronomii” to pełna nazwa projektu przygotowanego przez Agencję Rozwoju Lokalnego z Jaworzna przy wsparciu funduszy europejskich. Jego celem jest wspieranie hoteli i restauracji we wdrażaniu wysokich standardów obsługi gości oraz promowanie tych, którzy już wyróżniają się pod tym względem jakością.
W ramach projektu od kwietnia 2011 r. do września 2012 r. zostanie przeprowadzonych 250 audytów. Menedżerowie i właściciele obiektów dostaną dzięki nim obiektywną informację na temat obsługi klienta, skuteczności działania organizacji i marketingu. Ocenianych jest łącznie aż 60 kryteriów, a najlepsze i najsprawniej wprowadzające innowacje miejsca honorowane są znakiem promocyjnym „Złoty Standard w Obsłudze Klienta”. Podczas konferencji, która odbyła się 7 września w warszawskiej siedzibie tygodnika „Polityka”, podsumowany został pierwszy etap projektu i wręczono pierwsze wyróżnienia dla uczestników.
Certyfikat przekazano uroczyście przedstawicielom 23 obiektów: - Hotel Łysoń, Inwałd, małopolskie, - Hotel Planeta, Brzesko, małopolskie, - Hotel 4 Pory Roku, Krynica-Zdrój, małopolskie, - Hotel ArtNikifor, Krynica-Zdrój, małopolskie, - Modrzewie Park Hotel, Szczawnica, małopolskie, - Ośrodek Usług Hotelarskich Redyk, Ząb, małopolskie, - Hotel Azyl, Kąty Wrocławskie, dolnośląskie, - Centrum Dikul Hotel, Wrocław, dolnośląskie
- Pałac Wojanów, Wojanów, dolnośląskie, - Pałac Staniszów, Staniszów, dolnośląskie, - Dwór Elizy, Długopole-Zdrój, dolnośląskie - Hotel Szafran, Czeladź, śląskie - Hotel Resort & Vine SPA META, Szczyrk, śląskie - Centuria Welles & Spa, Ogrodzieniec, śląskie - Hotel Fero-Lux, Krzyżowa, śląskie - Hotel Elbrus, Szczyrk, śląskie - Hotel Kotarz, śląskie - Manor House, Chlewiska k. Szydłowca, mazowieckie - Hotel Boss, Warszawa, mazowieckie - Hotel Masovia, Giżycko, warmińsko-mazurskie - Hotel Iskierka, Mielec, podkarpackie - Villa Bohema, Kazimierz Dolny, lubelskie - Centrum Hotelowo-Konferencyjne Witek, Modlnica, małopolskie.
W pierwszym etapie sporządzono 45 audytów w hotelach. Wśród wszystkich obiektów najwyżej ocenione zostały: obsługa w recepcji, otoczenie obiektów oraz przygotowanie pokoi i ciągów komunikacyjnych. Cieszyć może zwłaszcza to, że pozytywne oceny zebrała gotowość do obsługi gości zagranicznych, co nabiera szczególnego znaczenia przed zbliżającymi się wielkimi krokami Mistrzostwami Europy w piłce nożnej. Poinformowano również, nad czym większość hoteli powinna popracować. Są to braki w obsłudze i marketingu w następujących obszarach: niekompletne i zbyt mało nowoczesne strony internetowe, niepełne wykorzystywanie potencjału organizacji oraz zbyt ubogie działania promocyjno-informacyjne. Zwrócono uwagę zwłaszcza na niedostateczne informowanie klientów o lokalnych atrakcjach, brak programów zagospodarowujących gościom czas wolny i słabe współdziałanie z okolicznymi organizatorami turystyki. Organizatorzy projektu „Złoty Standard” nie chcą skupiać się jedynie na przyznawaniu i aktywnym promowaniu wśród konsumentów nowego certyfikatu. Docelowo obiekty posługujące się tym znakiem mają stworzyć tzw. Klaster Innowacji, w ramach którego mogłyby wymieniać się informacjami i pomysłami, planować wspólne działania marketingowe, szkolenia personelu i oferować nowe, zintegrowane produkty. Pozostaje tylko życzyć, aby udało im się zrealizować jak najwięcej z tych ambitnych planów.
Informujemy, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności (dostępną w regulaminie). W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.
Nowe zapisy w Polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.
Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym użytkownikom.
Zapraszamy Cię do zapoznania się ze zmienioną Polityką prywatności (dostępną w regulaminie).