artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord - WCF 26.04-12.05 Sebastian
Maxus - nowy gracz w branży caravaningowej... w Polsce?

Maxus - nowy gracz w branży caravaningowej... w Polsce?

Czas czytania 5 minut

Maxus to nowa marka w Polsce, ale dobrze znana w Azji, gdzie tylko w 2021 roku sprzedała blisko 6 milionów aut. Przedstawicielstwo nad Wisłą jednego z największych na świecie koncernów motoryzacyjnych ma już modele w czterech segmentach, a te najciekawsze dla fanów kamperów mogą zadebiutować już wkrótce.

Znawcy światowego rynku producentów kamperów bacznie obserwują ostatnimi czasy poczynania marki Maxus należącej do SAIC Motor z siedzibą w Szanghaju, giganta, który od dobrych kilku lat jest największym chińskim oraz jednym z największych na świecie koncernów motoryzacyjnych. Maxus pojawił się w Europie za sprawą norweskiego partnera RSA w 2018 roku. Skandynawowie w krótkim czasie zbudowali sieć liczącą 125 dealerów. Marka dostępna jest w Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii, Islandii, Grenlandii, na Wyspach Owczych, a od teraz również w Polsce (więcej na: www.maxuspolska.pl).

W programie produkcyjnym znajdziemy nie tylko rodzinne SUV-y i auta użytkowe, lecz również pickupy oraz MPV. Jest też wybitnie ciekawy pojazd bazowy, gdy mieć na uwadze stworzenie kampera. W dodatku kampera zeroemisyjnego.

W Polsce oferta póki co obejmuje dwa pojazdy o charakterze dostawczym, średniej klasy SUV-a i minivana przewidzianego dla sześciu osób. Lada moment rozpocznie się sprzedaż dużego pickupa z napędem elektrycznym.

Maxus e-Deliver 9 z możliwością dofinansowania

To największy samochód użytkowy w gamie Maxus, który występuje w dwóch długościach – 554,5 i 594 cm a rozstaw osi wynosi 336,5 lub 376 cm. To jeden z najbardziej okazałych przedstawicieli segmentu. W zależności od wybranej specyfikacji, e-Deliver 9 zmieści 9,7 lub 11 metrów sześciennych (do pięciu europalet). Maksymalna ładowność to 1200 kilogramów, a masa holowanej przyczepy z hamulcem najazdowym to 1,5 tony.

ReklamaŚT - biholiday 06.03-31.05 Sebastian
Do dyspozycji mamy trzy pojemności akumulatora – 51,5, 72 lub 88,55 kWh. Wszystkie warianty możemy ładować prądem zmiennym (AC) lub stałym (DC). Czas uzupełniania energii w dwóch pierwszych wersjach od 20 do 80 procent trwa 36, a w topowej specyfikacji 45 minut. Biorąc pod uwagę konkurencję, Maxus oferuje jeden z najlepszych wyników w kategorii zasięgu – do 353 kilometrów w mieście (WLTP).

Ceny e-Deliver 9 zaczynają się od 303 578 zł brutto. Jeśli uwzględnimy rządowe wsparcie programu „Mój elektryk”, finalna cena zmaleje nawet do 233 578 zł. Podobnie jak w przypadku e-Deliver 3, tak i tu możemy zdecydować się na vana lub podwozie z kabiną.

Producent oferuje gwarancję dla samochodów dostawczych trwającą przez 5 lat lub 100 tysięcy kilometrów. Akumulator wysokiego napięcia objęty jest 8-letnią ochroną z limitem kilometrów na poziomie 160 tysięcy.

Sieć dealerska Maxus w Polsce z apetytem na debiut caravaningowy

RSA Polska nieustannie pracuje nad rozbudową sieci dealerskiej, która obecnie liczy 16 przedstawicieli Maxusa w Polsce. Oficjalni partnerzy znajdują się między innymi w Warszawie, Gdańsku, Bielsku-Białej, Łodzi i Katowicach. Do końca roku planuje rozszerzenie sieci do ponad 20 placówek sprzedaży i obsługi serwisowej.

Jeden z dilerów marki, punkt dilerski MAXUS-KATOWICE, ujawnił nam, że w pierwszym rzędzie w branży caravaningowej zadebiutować może elektryczny pickup. Oczywiście, zabudowany kapsułą kempingową. Podobno już trwają przymiarki, by stworzyć takiego kampera, a wybór padł na producenta rodzimych zabudów tego typu.

ReklamaMaxus - nowy gracz w branży caravaningowej... w Polsce? 2
Maxus T90 EV to duży pickup z napędem elektrycznym, pięcioma wygodnymi miejscami i bogatą listą wyposażenia. Jest zintegrowany z dużym akumulatorem o pojemności 88,5 kWh netto, zapewniającym zasięg 330 km (WLTP). Dzięki ładowności 1000 kg i możliwości holowania sprawdzi się zarówno jako samochód rodzinny czy właśnie life stylowy. Już teraz można składać zamówienia na pierwsze egzemplarze. Dostępny jest w cenie od 189 900 PLN (cena detaliczna netto po dotacji „Mój elektryk”).

Maxus RG20 - pierwszy kamper seryjnie produkowany

Tymczasem azjatycki producent pokazał model RG20, który po kursie wymiany kosztowałby na europejskim rynku zaledwie 36 500 euro. Już dziś można go uznać za tanią alternatywę dla np. Volkswagena Californii. Za mniej niż cenę BMW X1 lub Audi Q3 można uzyskać sześciomiejscową salonkę ze spaniem dla maksymalnie czterech osób.

To akurat pojazd z silnikiem konwencjonalnym. Pod maską jest 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 224 KM, połączonym z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF. W takiej specyfikacji, wydaje się oczywiste, że Chińczycy mogą wziąć szturmem rynek kamperów w Europie.

Prezentowany na zdjęciach kampervan skrywa podwójne łóżko „na parterze” i niemniejsze dla dwóch osób po podniesieniu dachu. Fani caravaningu mają oczywiście aneks kuchenny z płytą grzewczą, lodówką i zlewozmywakiem (60-litrowy zbiornik wody czystej). Prysznic jest zewnętrzny, ale np. zimowy caravaning jest całkiem realny, skoro kamper Maxus RG20 może być wyposażony w ogrzewanie postojowe, a także inwerter o mocy 2000 W i dodatkowy akumulator o pojemności 200 amperów.

Fot. SAIC Maxus, MAXUS-KATOWICE


Rafał Dobrowolski11.02.2023 zdjęć 6
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News