Turystom, którzy chcą zwiedzić Wielkopolskę, łatwiej obecnie odnaleźć najciekawsze zabytki czy choćby dobre restauracje, nocleg lub połączenia komunikacyjne. Mogą bowiem liczyć na pomoc infokiosków, których aż 46 zainstalowanych zostało w tym regionie. Niedawno na poznańskim lotnisku Ławica uruchomiono nawet System Informacji Turystycznej w Wielkopolsce.
- To kolejny ważny krok w promocji Wielkopolski – mówił Marek Woźniak, marszałek wielkopolski podczas inauguracji systemu. – Stawiamy na nowoczesne techniki, aby turysta miał dostęp do informacji przez 24 godziny na dobę.
System, który współfinansowany jest przez Unię Europejską powstawał trzy lata. Tworzą go nie tylko nowoczesne infokioski, ale również 101 turystycznych tablic informacyjnych wyposażonych w kody QR i 15 znaków drogowych.
Jak działa?
Ponieważ infokioski stanowią zintegrowaną sieć połączoną poprzez System Informacji Turystycznej, korzystający z niego turysta, na przykład na rynku w Kaliszu, ma dostęp do bazy okolicznych obiektów turystycznych, punktów informacji turystycznej, restauracji i miejsc noclegowych, a także do bazy obiektów z całej Wielkopolski. Informacje są dostępne w trzech językach: polskim, angielskim i niemieckim.
- Infokioski wyposażono w aktualizowany na bieżąco kalendarz imprez – mówił na konferencji prasowej Tomasz Wiktor, prezes WOT. – Turysta może wysłać stąd film wykonany przez kamerę wbudowaną w kiosk albo wirtualną pocztówkę, która z powodzeniem zastąpi papierową. Ma też dostęp do bezprzewodowej sieci Wi-Fi w promieniu kilkudziesięciu metrów od infokiosku. Za pośrednictwem infokioksów może odczytać kody QR.