artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac
ID. Buzz zwany obiektem pożądania

ID. Buzz zwany obiektem pożądania

Czas czytania 4 minuty

Zamówienia na elektryczny model VW biją rekordy. Ilość przyjętych zamówień na model ID. Buzz przekroczyła przewidywania – w drodze do klientów jest już 10 000 pojazdów, a to ciągle mało, zważywszy, że fabryczny van ma już pierwszą odmianę kempingową.

Rok 2022 dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze stał pod znakiem modelu ID. Buzz – pierwszego od podstaw zaprojektowanego jako model elektryczny dostawczego Volkswagena. Po jego światowej, medialnej premierze w marcu, w maju 2022 rozpoczęła się przedsprzedaż. Jeszcze zanim jesienią pojazd trafił do dealerów, klienci zdołali zamówić już 21 000 sztuk, wyraźnie przekraczając prognozy marki Volkswagen Samochody Dostawcze na rok 2022.

Do końca roku zamówienia na modele ID. Buzz Pro i ID. Buzz Cargo wyniosły łącznie 26 600 sztuk. W ciągu minionego roku główną fabrykę Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze opuściło 10 800 ID. Buzzów. 6000 egzemplarzy zostało już przekazanych klientom.

- Nasz ID. Buzz wywołał prawdziwy „BUZZ” w 2022 roku! Nie tylko tutaj, ale na całym świecie” - powiedział Lars Krause, członek zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze ds. sprzedaży i marketingu.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z uruchomienia sprzedaży naszego pierwszego w pełni elektrycznego Bulli z Hanoweru. Teraz naszym zadaniem jest dalsze zwiększanie produkcji wszystkich modeli i dostarczanie pojazdów do naszych klientów i miłośników marki. W ciągu ostatnich kilku miesięcy już nam się to udało i od września znacznie zwiększyliśmy dostawy do klientów. W listopadzie i grudniu wysłaliśmy o 30 procent więcej pojazdów niż w tym samym okresie roku poprzedniego.

ReklamaID. Buzz zwany obiektem pożądania 1
Z łączną liczbą 7500 pojazdów elektrycznych dostarczonych do rąk klientów, Volkswagen Samochody Dostawcze ponad dwukrotnie przekroczył ubiegłoroczny wynik 3600 sztuk. Największy udział w tej kwocie miał model ID. Buzz, dzięki któremu firma położyła fundamenty pod elektryfikację floty pojazdów na dużą skalę.

Co ciekawe, największym rynkiem indywidualnym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej pozostaje Polska. Czy z debiutem kampervana ten model jeszcze bardziej zyska na popularności wśród fanów caravaningu?

Alpincamper ma już kampervana

Bawarska firma z miejscowości Lenggries specjalizuje się w konwersji niedużych pojazdów, np. Peugeot Partner, Citroen Berlingo, VW Caddy (więcej informacji na: www.alpincamper.de). Tym razem specjaliści z Alpincamper wzięli na warsztat najnowszego elektryka marki VW.

VW ID.Buzz jako kampervan wyróżnia się podnoszonym dachem marki Reimo, dzięki czemu wysokość (na postoju) wnętrza wynosi 184 cm. Pokład za przednimi fotelami wzbogacono o zabudowę. W aneksie kuchennym znajduje się płyta indukcyjna i zlewozmywak wraz z wysuwanym blatem roboczym. Jest 12-litrowy zbiornik wody czystej i takiej samej pojemności „szarej”. Po drugiej stronie powstaje miejsce do spania o rozmiarach 1,20 x 1,95 metra. Za dnia owa sofa będzie wygodnym miejscem do siedzenia dla kilku osób.

Elektryczny van zyskał na swej autonomiczności dzięki panelom fotowoltaicznym, które wspomagają działanie 500-watowego ogrzewania postojowego.

ReklamaŚT2 - biholiday 06.03-31.05 Sebastian
Pojazd miał swą premierę podczas targów CMT 2023 i jakkolwiek jest nadal prototypem, to już wiadomo, że tak skonfigurowany będzie kosztował przynajmniej 80 000 euro.

Fot. Volkswagen/Alpincamper


Rafał Dobrowolski31.01.2023 zdjęć 5
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News