aktualnosciAKTUALNOŚCI

Fachowcy radzą

Czas czytania 3 minuty

Dominika i Dariusz Bońkowscy wspólnie prowadzą firmę zajmującą się sprzedażą i wynajmem samochodów kempingowych, przyczep oraz akcesoriów.

Początki
Kiedy zaczęliśmy działać w tej branży nie przypuszczaliśmy, że czeka nas tyle niespodzianek. Rozpoczęliśmy od współpracy z włoskim koncernem SEA, przedstawicielem marek McLouis, Miller i Mobilvetta. Włosi przyjęli nas bardzo dobrze, z entuzjazmem podeszli do naszej współpracy. Kupiliśmy pierwsze trzy samochody do wynajmu i tu zaczęły się problemy. Okazuje się, że zarejestrowanie kampera w Polsce to nie jest prosta sprawa. W końcu udało się, musieliśmy przetrzeć szlaki, ale nadal są z tym problemy. Jeśli więc ktoś zamierza kupić kamper, niech lepiej nie robi tego na własną rękę, lepiej zlecić to specjalistom, tym bardziej, że ceny zakupu u oficjalnego przedstawiciela w Polsce nie różnią się od oferowanych przez producenta.

Fachowcy radzą 1

Po roku działalności rozpoczęliśmy współpracę z niemiecką firmą Hymer i uznajemy to za bardzo duży sukces w historii naszej działalności. Dzięki temu rozszerzyliśmy naszą ofertę również o przyczepy kempingowe.

Leasing
Caravaning zazwyczaj kojarzy się z „drogim sportem”, można jednak skorzystać z kredytu bądź leasingu, wówczas miesięczna rata kredytu na podstawowy model przyczepy kempingowej wynosi już 296 zł (96 miesięcy i pięćdziesiąt procent wpłaty własnej).

Wypożyczenie
Rezerwacji kampera należy dokonywać najdalej na przełomie marca i kwietnia, później z pewnością będą problemy z terminami.

ReklamaFachowcy radzą 2

Użytkowanie kampera
Należy pamiętać o kilku zasadach. Po pierwsze” nie jest to samochód do brawurowej jazdy. Realna prędkość na autostradzie wynosi około 120 km/h, a spalanie w granicach 13 litrów/100 km. Ponadto trzeba sprawdzać, czy są zamknięte okna i drzwi.
W kamperach można także gotować, ale przydają się specjalne, nietłukące się naczynia. W dobrych firmach wypożyczających samochody można takie zestawy kuchenne wypożyczyć lub kupić. Pamiętać należy również o specjalnym papierze toaletowym i niezbędnym płynie do kasetki WC. Bardzo istotne są również przystosowane do gniazdek na kempingach trójbolcowe kable do prądu, wiaderko, węże itd. My dajemy to wszystko w wyposażeniu standardowym, zatem kamper jest gotowy do jazdy. Warto to sprawdzić przed podróżą, bo bez tego użytkowanie kampera w terenie jest niemożliwe. Nasi specjaliści zawsze służą Państwu radą w kwestiach szczegółowych.