artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord Ubezpieczenia

Ekskluzywny niedźwiedź rodem z Transylwanii

Czas czytania 2 minuty
Ekskluzywny niedźwiedź rodem z Transylwanii

Renault pokazał oficjalne zdjęcia produkcyjnej wersji Dacii Duster - pierwszego crossovera rumuńskiej marki wyposażonego w napęd na obie osie.

Pojawia się nowy model samochodu z rodziny, która jest bardzo popularna w caravaningu - wśród posiadaczy przyczep kempingowych.  Ma to być potencjalny konkurent Yeti. Duster ma być jednak od Czeszki tańszy. Produkcja będzie odbywać się w rumuńskich zakładach w Pitesti. Debiut Dustera na rynku europejskim jest planowany na koniec kwietnia 2010 roku.

Ogólna specyfikacja
Duster ma być najtańszym crossoverem w swojej klasie i chociaż nie znamy jeszcze cen wygląda na to, że będzie to atrakcyjna oferta. Długością wynoszącą 4,31 dorównuje Kii Sportage, ale oferta silnikowa spycha Dacię o pół szczebla w dół. Podstawowa jednostka to znany z Dacii i Renault benzynowy silnik 1,6 l 16V o mocy 110 KM. W standardzie będzie napędzał tylko jedną oś, co pomoże firmie zaoferować atrakcyjną cenę wyjściową. Miłośnicy diesli znajdą pod maską półtoralitrowy motor w wersji 85 dCi lub 105 dCi. One także będą oferowane z napędem przednich kół, a układ 4x4 oferowany będzie za dopłatą. Małe i niezbyt mocne silniki mogą okazać się w zupełności wystarczające, gdyż masa własna Dustera 4x2 wynosi 1180 kg i 1280 kg w wersji 4x4. Napęd obu osi oferuje trzy pozycje do wyboru. "AUTO" przekazuje napęd na przód, w razie konieczności rozdziela napęd pomiędzy osie (maksymalnie 50% na tył), "LOCK" rozdziela równo (50/50) moment pomiędzy osie, "4x2" odłącza napęd tylnej osi, co pomaga obniżyć spalanie. Kolejną cechą Dustera, jest przestrzeń. Bagażnik ma całkiem imponującą pojemność 475 litów, którą można powiększyć do 1600 l składając tylną kanapę.

ReklamaEkskluzywny niedźwiedź rodem z Transylwanii 1
Oprac. DM
Źródło: moto.pl


11.12.2009
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News