artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord Ubezpieczenia

Co jedna to lepsza

Czas czytania 3 minuty
Co jedna to lepsza

Nowa opona zimowa MICHELIN Alpin 4 jest przystosowana zarówno do jazdy po trasach oblodzonych, pokrytych śniegiem, jak i po mokrych zimowych nawierzchniach. Czwarta generacja opon MICHELIN Alpin, która trafiła na europejskie rynki, została skonstruowana z myślą o wielu typach samochodów – od małych kompaktów do minivanów.

Testy przeprowadzone w 2010 r. przez niezależny ośrodek badań TÜV SÜD Automotive na oponach w rozmiarach 195/65 R15 T i 205/55 R16 H wykazały, że dzięki przyczepności nowych opon MICHELIN Aplin 4 ruszanie z miejsca jest o 10 proc. łatwiejsze niż w przypadku opon Alpin poprzedniej generacji, a droga hamowania jest o 5 proc. krótsza  (przeciętne osiągi na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni).

W tej oponie zastosowano także nową koncepcję bieżnika, która polega na pozbyciu się kanałów wzdłużnych, czyli tzw. nieaktywnych stref, dzięki czemu poprawiono trakcję, hamowanie i stabilność prowadzenia opony w najbardziej wymagających warunkach. Udoskonalono również prowadzenie dzięki płynnemu przenoszeniu obciążeń między klockami bieżnika. Nowa opona MICHELIN Alpin 4 na całym swoim obwodzie posiada aż 71 kanałów, a jej poprzedniczka w tym samym rozmiarze miała ich 59. Dzięki temu Alpin 4 zapewnia lepsza trakcję na śniegu.

Do stworzenia opony MICHELIN Alpin 4 wykorzystano innowacyjną mieszankę gum, której podstawowe składniki to krzemionka i olej słonecznikowy (Heliocompound). Ta receptura pozwala na zapewnienie wysokiego poziomu czterech następujących parametrów poprzez:

ReklamaŚT - biholiday 06.03-31.05 Sebastian
1. utrzymanie elastyczności gumy w niskich temperaturach, co gwarantuje zachowanie lepszej przyczepności na zimowych drogach
2. utrzymanie niezmiennej sztywności gumy przez cały okres eksploatacji opony. To właśnie sprawia, że właściwości opon MICHELIN Alpin są tak trwałe
3. umożliwienie dłuższej eksploatacji opony
4. przyczynienie się do zmniejszenia zużycia paliwa, a w rezultacie do obniżenia emisji gazów cieplarnianych, gdyż za sprawą nowej receptury opona pochłania mniej energii, przez co mniej się nagrzewa.

MICHELIN Alpin 4 została uznana przez ADAC za oponę „szczególnie wartą polecenia”. Na tę ocenę złożyły się wyniki testów na nawierzchniach: mokrej (miejsce 1 z 13), zaśnieżonej (miejsce 3 z 13) i oblodzonej (miejsce 2 z 13) oraz testów trwałości (miejsce 1 z 13).

Źródło: www.michelin.pl
Oprac. JG


09.11.2010
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News