
Trwa Caravan Salon 2015. Za nami ponad 20 konferencji prasowych. Większość producentów przyczep i kamperów potwierdza: ten rok zapisze się rekordowym poziomem produkcji, porównywalnym z wynikami sprzed kryzysu na rynkach finansowych.
Producenci z Niemiec, Francji i Włoch odnotowują rosnący udział eksportu swoich pojazdów turystycznych. Przykładowo, koncern Trigano VDL w ubiegłym roku sprzedał poza Francją 47,5% przyczep i kamperów marki Chausson z ogólnej liczby 8283.
Niemało firm chwali się sukcesami w dziedzinie technologii produkcji poszyć zabudów mieszkalnych. Miejsce tradycyjnych materiałów (drewno) zastępują kompozyty. Widać również, że inżynierowie starają się, aby najnowsze modele „domów na kołach” gwarantowały możliwie najwięcej powierzchni użytkowej. Przesuwne i obrotowe ścianki, które na czas postoju powiększają kubaturę łazienek to dość powszechny trend. Takie modele, nie tylko koncepcyjne, prezentują m.in. marki Buerstner, Hymer, Adria i Pilote.
Targi to oczywiście okazja do nawiązania nowych kontaktów biznesowych. Producenci zainteresowani są wzmocnieniem sieci dilerskiej na rozwijających się rynkach europejskich. Jak udało nam się dowiedzieć, strategicznym celem luksusowej marki kamperów Niesmann+Bischoff jest otwarcie punktu dilerskiego w Polsce. Z kolei szefowie firmy Rapido potwierdzili nam, że pierwszy punkt dilerski w Polsce otworzą w Poznaniu, a przedstawicielem francuskiego producenta będzie firma Camel Camp.