aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord - ACSI sierpień 2024

CamperTeam’owi stuknęło 8 lat

Czas czytania 4 minuty

Gdy 14 stycznia 2007 roku Paweł Margas utworzył stronę www i napisał o godzinie 19.36 pierwszy post, a w 14 minut później napisał swój pierwszy post Janusz Koliński, forum stało się faktem, a po trzech miesiącach miało już swą nazwę – CamperTeam – Klub Turystyki Kamperowej i Karawaningowej.

Miało to być forum dyskusyjne dla miłośników turystyki w przyczepkach i kamperach, ot, takie miejsce wymiany doświadczeń, pogaduszek wieczornych o planowanych i odbytych wycieczkach i wyprawach, ale również o poważnych problemach technicznych. Wszak to forum również miłośników motoryzacji.

Po 8 latach działalności, kilku milionach odwiedzin na naszej stronie, po napisaniu blisko połowy miliona postów przez ponad 7000 uczestników, nie jesteśmy już tylko jednym z wielu internetowych forów dyskusyjnych.
Stanowimy społeczność której członkowie połączeni są więzami wspólnych zainteresowań, wypraw, zlotów małych i dużych, kameralnych spotkań w gronie przyjaciół, nade wszystko jednak łączą nas dokonania, z których możemy być dumni. Stworzyliśmy klub bez list członków, składek i całego sztafażu nadającego zamkniętym klubom posmak sztuczności, na pewno zaś sztywność, której my zdecydowanie nie lubimy.

Jesteśmy klubem otwartym dla miłośników turystyki i motoryzacji, dajemy przy tym możliwość rozmawiania na każdy temat i wyżywania się w każdej dziedzinie. Wymieniamy doświadczenia na każdy niemal temat jaki towarzyszy nam w codziennym życiu, od spraw błahych do zupełnie poważnych, ale tym co łączy nas najbardziej i cementuje znaczny procent naszych kolegów, jest przywiązanie do pewnego stylu życia, nie tolerującego nudy i stagnacji, nadającego nam charakter wolnych wędrowców i poszukiwaczy przygód.

ReklamaCamperTeam’owi stuknęło 8 lat 1
Nie bez znaczenia jest fakt zawiązania się wielu prawdziwych, mocnych przyjaźni owocujących wspieraniem w trudnych chwilach.

Stworzyliśmy forum będące, zdaniem obserwatorów z zewnątrz, prawdziwą skarbnicą wiedzy o karawaningu, jego istocie, duchu, problemach organizacyjnych i technicznych. Nasza duma wynika stąd, że tę księgę tworzyli wszyscy uczestnicy z chęci dzielenia się wiedzą i doświadczeniem.

Administracja forum składa się z trzech administratorów i trzech głównych moderatorów. Administratorami są: Janusz Koliński, Tadeusz Sakowski i Paweł Margas. Wspomagają nas bardzo aktywnie moderatorzy: Grzegorz Dubrawski, Włodzimierz Bobowski i Paweł Łempicki.
Forum wspierane jest przez moderatorów tematycznych i regionalnych, jako że działamy również w grupach regionalnych.
Powołaliśmy stowarzyszenie, aby działać na szerszym polu dla całego środowiska turystów karawaningowych, ale również po to, by wspomagać organizacyjnie nasze ogólnopolskie zloty. Ta organizacja to Polskie Towarzystwo Turystyki Camperowej i Caravaningowej – PTTCC. Efektem tej współpracy jest wiele imprez o doniosłym znaczeniu dla naszego środowiska i wspieranie inicjatyw temu środowisku przyjaznych, takich jak zloty na targach karawaningowych, imprezach kulturalnych, festiwalach jazzowych i na trudnych organizacyjnie zlotach na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich z okazji Motor Show.
Chlubimy się współpracą z „Polskim Caravaningiem” i mamy nadzieję, że będziemy ją rozwijać dla dobra naszej ulubionej formy turystyki i wypoczynku.

ReklamaCamperTeam’owi stuknęło 8 lat 2
Każdego roku, w styczniu, spotykamy się z okazji kolejnej rocznicy CamperTeam. W dniach 16-18 stycznia 2015, w Uniejowie zebraliśmy się po raz ósmy. Jak zwykle zjechaliśmy kamperami tworząc zimowe obozowisko.
Uniejów przywykł do naszych zimowych taborów, jako że aż siedem rocznic obchodziliśmy właśnie tu, ciesząc się kąpielami w termach i bawiąc przy muzyce naszego Camperbandu pod kierownictwem Mirka Kalinina w miejscowej restauracji.
Zjeżdżamy zazwyczaj w liczbie ok. 40 kamperów i przyczep. Okupujemy również hotele i kwatery prywatne, bowiem część kamperów udaje się na zimowy odpoczynek.

Rocznicowe spotkania łączą zabawę ze wspomnieniami, relacjami z wypraw, spotkaniami ze znanymi podróżnikami i snuciem planów na następne sezony.
Tak było i w tym roku, gdy przybyło na zabawę do białego rana ponad sto osób.

Pisząc te słowa wspominam pierwszą rocznicę, jedyną, która odbyła się poza Uniejowem, w Nieporęcie. Było nas wówczas 11 osób i nie mieliśmy jeszcze pojęcia o tym co nas czeka w przyszłości.

Teraz już wiemy, że czekają nas następne rocznice, spotkania, zloty, imprezy i podróże, podróże, podróże...