Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejsze oferty w 4 postępowaniach przetargowych na budowę autostrady A 1 Toruń – Stryków. Wybrano oferty z najniższymi cenami - wszystkie były niższe od cen zakładanych w kosztorysie.
Odcinek: Kowal – Sójki
W przetargu złożono 11 ofert. Najkorzystniejsza oferta została złożona przez irlandzko-polskie konsorcjum (SRB Civil Engineering Ltd, Wilton Works – lider). Oferowana cena to ponad 800 mln zł. GDDKIA planowała przeznaczyć na budowę tego odcinka ponad 1,39 mld zł.
Odcinek: Sójki – Kotliska
Najkorzystniejsza oferta została złożona przez: polsko-czeskie konsorcjum z liderem - POLDIM S.A. Tarnów. Oferowana cena to ponad 542 mln zł. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 623,2 mln zł. Złożono 14 ofert.
Odcinek: Kotliska – Piątek
Wpłynęło 14 ofert cenowych. Najkorzystniejsza oferta złożona przez polsko-hiszpańskie konsorcjum firm: SANDO BUDOWNICTWO POLSKA Warszawa i CONSTRUCCIONES SANCHEZ DOMINGUEZ-SANDO, S.A. Hiszpania. Oferowana cena to ponad 512,2 mln zł. GDDKiA szacowała, że budowa tego odcinka pochłonie 621 mln zł.
Odcinek: Piątek – Stryków
Budową tego odcinka zajmie się niemiecko-polskie konsorcjum firm: Johann Bunte Bauunternehmung GmbH&Co. Niemcy, Bunte Polska Sp. z o.o. Warszawa, Przedsiębiorstwo Robót Mostowych “Mosty-Łódź” Łódź, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów ERBEDIM Piotrków Trybunalski, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zawiercie. Oferta została wybrana spośród 11 złożonych. Była to najniższa cena - ponad 569,7 mln zł. Kwota jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia ponad 591,5 mln zł.
Oprac. DM
Źródło: GDDKiA