Coraz większa liczba kierowców poruszająca się po polskich drogach bez obowiązkowego ubezpieczenia OC zmusiła naszych rządzących do reakcji. Pojawił się pomysł, by o dopełnieniu obowiązku zawarcia polisy OC informowała naklejka na samochodzie.
Według szacunków Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego liczba nieubezpieczonych posiadaczy samochodów wynosi obecnie ok. 250 tys. i niestety rośnie, proporcjonalnie do rosnącej liczby pojazdów jeżdżących po naszych drogach. Tylko w pierwszym półroczu tego roku nieubezpieczeni i niezidentyfikowani sprawcy wypadków kosztowali innych właścicieli pojazdów, wykupujących komunikacyjne OC, 35 mln złotych – o ponad jedną trzecią więcej niż przed rokiem!
Nie da się ukryć, że pomysł z naklejką informującą, że dane auto ma wykupioną polisę OC, a także ważne badanie techniczne, jest prosty, a jednocześnie może być niezwykle skuteczny. Ponadto jest tani w realizacji, co także jest niezwykle istotne w obecnej sytuacji finansowo-gospodarczej kraju.
„W naszej opinii jest to rozwiązanie, które, cechując się prostotą i znikomym nakładem finansowym, istotnie wpłynie na powszechność opłacania ubezpieczenia OC oraz, co jest szczególnie ważne, poprawi bezpieczeństwo na polskich drogach” – czytamy na stronie internetowej Związku Dealerów Samochodów. Niewątpliwie wprowadzenie naklejek umożliwi służbom mundurowym skontrolowanie w szybki sposób dużej liczby pojazdów, co wymusi na wszystkich uczestnikach ruchu drogowego poszanowanie obowiązującego prawa oraz kontroli stanu technicznego pojazdów.