Ponad 30 lat doświadczenia, dwa zakłady produkcyjne i kilkaset tysięcy par butów wypuszczanych rocznie na rynek. AKU, włoska firma założona przez Galliano Bordina, wyrosła z małego warsztatu szewskiego na jednego z najważniejszych producentów obuwia outdoorowego.
Rosnąca z roku na rok sprzedaż nie zmieniły podejścia firmy do klienta końcowego, który jest najważniejszym ogniwem w łańcuszku produkcji.
- Lubimy myśleć, że ci, którzy kupują nasze produkty, są świadomymi użytkownikami autentycznych i funkcjonalnych wyrobów gotowych, a nie tylko zwykłymi konsumentami rzeczy. To dla nich tworzymy produkty z poszanowaniem środowiska naturalnego i wartości kulturowych otoczenia górskiego, z którego się wywodzimy. Ważne są dla nas miejscowe tradycje rzemiosła rękodzielniczego, dlatego wykańczamy je ręcznie. Dzięki temu są solidne, trwałe i wytrzymają niejedną wymagającą wyprawę – podkreślają właściciele i pracownicy firmy AKU, rozwijając myśli sformułowane przez Galliano Bordina.
Nic więc dziwnego, że w fabryce AKU – oprócz pomysłowych projektantów i odważnych wizjonerów wymyślających nowe modele na kolejne sezony – spotykamy pochylonych nad pracą doświadczonych mistrzów szewskich, traktujących swój zawód jak misję. Wszak solidna produkcja obuwia (nie tylko outdoorowego) to włoska tradycja.
Jednocześnie w obuwiu tej marki zastosowanie znajdują najważniejsze nowoczesne technologie. Od początku AKU wykorzystuje membranę Gore-Tex. Firma znana jest z tego, że jako pierwsza wprowadziła innowacyjną metodę podklejania membrany, tworząc tym samym w pełni wodoodporne modele. W 90% modeli ze swoich kolekcji AKU stosuje podeszwy projektowane we współpracy z firmą Vibram – wyjątkowe zarówno pod względem konstrukcji i kształtu podeszwy, jak i składu stosowanej gumy. Producent prowadzi także własne badania nad jak najdokładniejszym odtworzeniem anatomii ludzkiej stopy, opracowując systemy, które użytkownikom butów mają zapewnić jak największy komfort.