ABC CARAVANINGU

12 dni temu  10.05.2018, ~ Bartłomiej Ryś   

Strona 1 z 3

Sezon w pełni a więc przed Wami liczne (bliższe i dalsze) wycieczki caravaningowe. Tym razem kolejny odcinek lubianej przez Was serii „ABC caravaningu” traktować będzie o bezpieczeństwie jazdy z przyczepą kempingową. Wszystko po to, by Wasza podróż nie zakończyła się tak, jak na materiale video poniżej.

Przyczepa kempingowa jest zazwyczaj tańsza i oferuje o wiele więcej przestrzeni niż nawet najdroższe kampery. Być może dlatego w Polsce to jeden z najpopularniejszych „odłamów” caravaningu. Dotarcie do miejsca docelowego z przyczepą przypiętą do haka nie powinno być kłopotliwe pod warunkiem, że zadbamy o kilka podstawowych zasad dotyczących bezpieczeństwa. Niech ten tekst będzie „mini-ściągawką”, do którego warto sięgnąć przed wyjazdem.

Nie przesadzajmy z bagażami

Przede wszystkim postarajmy się dobrze zaplanować to, co musimy wziąć ze sobą na wakacyjny wyjazd. Podobnie jak w przypadku pakowania kampera, zachowajmy zdrowy rozsądek i po prostu nie przesadzajmy. Z pewnością ogrodowy grill ważący 50 kilogramów nie przyda się na kempingu, do którego się udajemy - zazwyczaj stosowne wiaty są już „w standardzie”. To tylko przykład, ale doskonale pokazuje, w jaki sposób powinniśmy myśleć i planować załadunek jeszcze przed faktycznym „uruchomieniem” naszego domu na kołach.

Pamiętajmy, że nie możemy przekroczyć dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy. Odpowiednią wartość DMC znajdziemy w dowodzie rejestracyjnym, na tabliczce znamionowej i na osi przyczepy. Prosty rachunek, w którym od DMC odejmiemy masę własną przyczepy, ta dam ostateczną wiedzę na temat ładowności określonej w kilogramach. 

Co się stanie, gdy przyczepę przeładujemy? Jej własności trakcyjne będą gorsze, prowadzenie samochodu niewygodne a w ostateczności cały zestaw może wyrządzić sporo szkód - jeżeli jeszcze nie widziałeś, to kliknij i obejrzyj skutki w powyższym materiale video.

Jak prawidłowo rozłożyć rzeczy w przyczepie?

Rzeczy naprawdę ciężkie spakujmy do bagażnika naszego samochodu. To, co nam pozostało, ułóżmy tak, aby było umieszczone blisko osi przyczepy (lub przed nią), jak najniżej i w miarę na środku. Nie przesadzajmy z pakowaniem rzeczy „tylko do tyłu” lub „tylko do przodu”. Rozsądek i równomierne ułożenie to klucz do sukcesu.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 24

  • 15
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 3
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 3
    WKURZONY
  • 2
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony