Wygląda na to, że oferta marki Bürstner zostanie w 2026 roku zupełnie odświeżona. Po zapowiedzi nowych przyczep kempingowych serii B66, kolejną nowością są kampery, w których oznaczeniu również pojawia się sygnatura B66. Producent prezentuje dwa jubileuszowe modele kamperów serii B66 w zabudowie półzintegrowanej o oznaczeniach 690 TD i 732 TD oraz kampervana 600C.
Ta nowa półintegra ma długość 699 cm i została opracowana na bazie Bürstner Lyseo TD. Nowe modele w ofercie tego producenta są maksymalnie wyposażone i w standardzie oferują to, co na wstępie trzeba z reguły dołożyć w konfiguratorze, aby pojazd spełniał minimum oczekiwań. Na liście wyposażenia znalazła się m.in. 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów, skórzana kierownica, felgi aluminiowe, skórzana tapicerka z sygnaturą B66, zderzak w kolorze nadwozia, opony całoroczne, drzwi wejściowe z oknem, wzmacniany dach, okna ramowe, drzwi w luku bagażowym po obu stronach, markiza 4 m i wiele, wiele innych dodatków.
W chwili obecnej jedynymi opcjami dodatkowo płatnymi są łóżko podwieszane nad częścią dzienną oraz możliwość przekształcenia kanap dziennych w łóżko sypialne. Wymaga to dopłaty odpowiednio 1500€ i 590€.
Układ wnętrza jest klasyczny. Sypialnię pojazdu tworzą dwa niezależne łóżka wzdłuż zabudowy z możliwością połączenia, a część dzienna oparta jest na kanapie w kształcie litery L i regulowanym stole.
Narożna kuchnia i łazienka zintegrowana to również klasyka pojazdów w tej wielkości, choć trudno zrozumieć instalację ogromnej, trzypalnikowej kuchenki, co zdaje się być raczej odchodzącą modą.
Drugi model w tej specjalnej ofercie jest nieco większy i mierzy 719 cm. 732 TD ma układ nieco inny, bowiem sypialnię tworzy w nim łóżko królewskie, a część dzienną kanapy w układzie face to face.
Mamy tu do czynienia z tak samo bogatym wyposażeniem standardowym, a cena jest o 1000€ wyższa w stosunku do B66 690 TD. Podobnie jak u mniejszego brata dodatkowo płatnymi opjami są łóżko podwieszane nad częścią dzienną oraz możliwość przekształcenia kanap dziennych w łóżko sypialne.
Na temat tego mierzącego 599 cm kampervana nie wiadomo jeszcze zbyt wiele, ale widać podobieństwo co może sugerować, że podobnie jak w przypadku powyższych półintegr, wzorowano się na sprawdzonych konstrukcjach.
Bazą jest Fiat Ducato z silnikiem o pojemności 2200cm3, a podstawowa cena na rynku niemieckim ma wynosić 59990€.
Na horyzoncie widać zapowiedzi innych kampervanów. Niebawem zobaczymy Bürstner Papillon, którego producent wycenia na 39990€ oraz zbudowane na Mercedesie Sprinterze Bürstner Habiton.
Podsumowując, nowe propozycje Bürstnera pokazują, że rynek kamperów wciąż dynamicznie się rozwija, a producenci intensywnie walczą o uwagę klientów, dostosowując ofertę do zmieniających się potrzeb i oczekiwań. Wysoki standard wyposażenia oraz konkurencyjne ceny mogą sprawić, że modele z serii B66 mają szansę szybko zyskać na popularności nie tylko w Niemczech, ale także na innych rynkach europejskich. Widać wyraźnie, że osoby szukające własnej drogi do wolności, komfortu i przygody na kołach, z pewnością znajdą w nowościach Bürstnera propozycje warte uwagi.Fot: Bürstner