Wygląda na to, że oferta marki Bürstner zostanie w 2026 roku zupełnie odświeżona. Po zapowiedzi nowych przyczep kempingowych serii B66, kolejną nowością są kampery, w których oznaczeniu również pojawia się sygnatura B66. Na pierwszy rzut producent prezentuje dwa specjalne modele kamperów serii B66 w zabudowie półzintegrowanej o oznaczeniach 690 TD i 732 TD oraz kampervana 600C.
Ta nowa półintegra ma długość 699 cm i została opracowana na bazie Bürstner Lyseo TD. Nowe modele w ofercie tego producenta wskazują na próbę dotarcia do klienta poszukującego nieco tańszego kampera, co od jakiegoś czasu sukcesywnie wdrażają inne marki, oferując pojazdy nieco prostsze, zbudowane w oparciu o lekkie i tańsze materiały.
Odpowiedź Bürstnera wygląda na nieco inną, bowiem wyposażenie standardowe nie wygląda na uszczuplone, aby móc chwalić się atrakcyjniejszą ceną. Wręcz przeciwnie. Na start proponuje to, co na wstępie trzeba z reguły dołożyć w konfiguratorze, aby pojazd spełniał minimum oczekiwań. I tak w standardzie znalazła się m.in. 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów, skórzana kierownica, felgi aluminiowe, skórzana tapicerka z sygnaturą B66, zderzak w kolorze nadwozia, opony całoroczne, drzwi wejściowe z oknem, wzmacniany dach, okna ramowe, drzwi w luku bagażowym po obu stronach, markiza 4 m i wiele, wiele innych dodatków. W chwili obecnej jedynymi opcjami dodatkowo płatnymi są łóżko podwieszane nad częścią dzienną oraz możliwość przekształcenia kanap dziennych w łóżko sypialne. Wymaga to dopłaty odpowiednio 1500€ i 590€.
Za to na pokładzie jest już lodówka kompresorowa o pojemności 136 litrów. We wnętrzu, jak to u Bürstnera – wszystko jest wykonane ze smakiem, widać dbałość o każdy szczegół. Warto nadmienić, że pojawiły się również nowe kolory mebli w nowoczesnych, szaro - beżowych odcieniach oraz brązowe fronty dość mocno zaznaczające fakturę drewna. Widać też trend na osłanianie panelami kaset rolet okiennych i Bürstner również to zastosował. Na niemieckim rynku tak wyposażony pojazd ma kosztować 78.990€ co może spowodować nie lada zamieszanie.
Drugi model w tej specjalnej ofercie jest nieco większy i mierzy 719 cm. 732 TD ma układ nieco inny, bowiem sypialnię tworzy w nim łóżko królewskie, a część dzienną kanapy w układzie face to face.
Mamy tu do czynienia z tak samo bogatym wyposażeniem standardowym, a cena jest o 1000€ wyższa w stosunku do B66 690 TD. Podobnie jak u mniejszego brata dodatkowo płatnymi opjami są łóżko podwieszane nad częścią dzienną oraz możliwość przekształcenia kanap dziennych w łóżko sypialne.
Na temat tego mierzącego 599 cm kampervana nie wiadomo jeszcze zbyt wiele, ale widać podobieństwo co może sugerować, że podobnie jak w przypadku powyższych półintegr, wzorowano się na sprawdzonych konstrukcjach.
Bazą jest Fiat Ducato z silnikiem o pojemności 2200cm3, a podstawowa cena na rynku niemieckim ma wynosić 59990€.
Na horyzoncie widać zapowiedzi innych kampervanów. Niebawem zobaczymy Bürstner Papillon, którego producent wycenia na 39990€ oraz zbudowane na Mercedesie Sprinterze Bürstner Habiton.
Podsumowując, nowe propozycje Bürstnera pokazują, że rynek kamperów wciąż dynamicznie się rozwija, a producenci intensywnie walczą o uwagę klientów, dostosowując ofertę do zmieniających się potrzeb i oczekiwań. Wysoki standard wyposażenia oraz konkurencyjne ceny mogą sprawić, że modele z serii B66 mają szansę szybko zyskać na popularności nie tylko w Niemczech, ale także na innych rynkach europejskich. Widać wyraźnie, że osoby szukające własnej drogi do wolności, komfortu i przygody na kołach, z pewnością znajdą w nowościach Bürstnera propozycje warte uwagi.
Fot: Bürstner