WYPOSAŻENIE STANDARDOWE:
Modyfikowane dachy
- Dzięki modyfikacji dachu, wewnątrz pojazdu zamontowane zostało dodatkowe, rozkładane łóżko. Nawet gdy jest rozłożone, można wygodnie korzystać z jadalni. Wszystkie modele w seriach Voyager i Pathfinder z tą adaptacją dachu mają po 300 cm wysokości. Wysokość wnętrza, liczona od podłogi do sufitu to 210 cm w okolicach stolika i 195 cm w tylnej części wnętrza.
Wewnętrzne, rozkładane łóżko
- Rozkładane łóżka są częścią wyposażenia standardowego wszystkich modeli Pathfinder oraz Voyager. To, co na pierwszy rzut oka wygląda jak zwykła szafka, z łatwością zmienia się w miejsce do spania (187 x 134 cm), pod którym można wygodnie siedzieć przy stoliku. Co ważne, rozkładanie i składanie nie wymaga wysiłku.
Modyfikowana ściana tylna
- Standardowe drzwi tylne furgonu zastąpione zostały lekką ścianą wykonaną z GFK, co pozwoliło wygospodarować dodatkową przestrzeń wewnątrz pojazdu. Zyskaliśmy 12 cm. Tę modyfikację znajdziecie we wszystkich modelach serii Voyager.
Podwójna podłoga
- Najwyższa dostępna wersja vanów (H3) stanowi podstawę dla serii Voyager, Pathfinder oraz Explorer. Podwójna podłoga w całej części mieszkalnej i odpowiednia izolacja, pozwalają na użytkowanie tych pojazdów przez cały rok. Przestrzeń pomiędzy podłogami ma wysokość 16 cm. Umieściliśmy tam nie tylko zbiornik wody szarej wraz z zaworem spustowym, ale również wszystkie elementy instalacji wodnej. Są tam też poprowadzone przewody rozprowadzające ciepłe powietrze z ogrzewania Truma Combi.
Dziś nasze kampery można zobaczyć na drogach całej Europy. Nasze produkty ewoluują, ale nasza wizja i misja nie podlegają żadnym zmianom. Niezmiennie, naszym celem jest bycie szanowanym producentem samochodów kempingowych.
Explorer X
- Explorer X to kamper o długości 636 cm, który został zaprojektowany z myślą o maksymalnie trzech osobach. Oferuje dużą przestrzeń w środku części mieszkalnej, francuskie łóżko z tyłu oraz opcjonalne, dodatkowe łóżko rozkładane w jadalni.
Detale
- Produkcja kamperów Globe-Traveller nie jest typową linią montażową. Na wszystkich etapach produkcji bierzemy pod uwagę niepowtarzalność każdego pojazdu i dopasowujemy szczegóły w taki sposób, aby wszystkie elementy idealnie do siebie pasowały. To podejście pozwala nam osiągać najwyższą dokładność wykonania, na każdym kroku procesu produkcyjnego.
Instalacja elektryczna
- W kamperach Globe-Traveller wykorzystywane są dwa rodzaje instalacji elektrycznej: 12V oraz 230V. Ta pierwsza pozwala na uniezależnienie się od zewnętrznego zasilania, druga natomiast – na wykorzystanie wszelkich dobrodziejstw tradycyjnych domowych urządzeń elektrycznych.
- Kampery Globe-Traveller wyposażone są w nowoczesne, całkowicie bezobsługowe 12V akumulatory żelowe bądź litowo-jonowe.
- Kampery Globe-Traveller wyposażone są w podwójne gniazdka USB. W zależności od wersji, liczba gniazdek może się różnić. Gniazdko z dwoma wejściami znajduje się pod oknem, obok tylnego fotela oraz przy łóżkach. Napięcie wyjściowe gniazd USB - 5V.
Panele fotowoltaiczne
- Opcjonalnym wyposażeniem kamperów Globe-Traveller są panele fotowoltaiczne i stanowią alternatywne źródło zasilania.
- Panel sterowania panelami fotowoltaicznymi znajduje się nad drzwiami wejściowymi i pozwala na bieżąco sprawdzać ilość dostarczanej energii.
- Solarny regulator ładowania znajduje się w szafie elektrycznej w części bagażowej kampera. Regulator jest zabezpieczony bezpiecznikiem.
- Kampery Globe-Traveller wyposażone są w dotykowy panel kontrolny umieszczony w widocznym miejscu. Panel kontrolny, zwany również centralnym panelem sterowania, dostarcza m.in. informacje na temat:
- stanu wody czystej
- przepełnieniu zbiornika wody szarej
- stanu naładowania akumulatorów
- temperatury zewnętrznej oraz wewnętrznej
- podłączonego zasilania zewnętrznego
Ponadto panel pozwala na sterowanie oświetleniem oraz pompą wody.
System ogrzewania i podgrzewania wody
- Samochody Globe-Traveller wyposażone są w urządzenia Truma Combi, które spełniają jednocześnie dwie funkcje: ogrzewają wodę i przestrzeń mieszkalną. W zależności od wariantu, system ogrzewania może być zasilany:
- gazem
- paliwem diesel
- gazem + elektrycznie
- paliwem diesel + elektrycznie
- Wszystkie funkcje wyświetlane są na wyświetlaczu umieszczonym w widocznym miejscu. Obsługa panelu jest przyjazna dla użytkownika.
Instalacja gazowa
- Samochody Globe-Traveller wyposażone są w 2-palnikowe kuchenki gazowe. Butle gazowe umieszczone są w części bagażnikowej, w szafce gazowej, które zaprojektowane są tak, aby zmieścić jedną lub dwie butle 5, 7 albo 11 kg.
- Zawory dolotowe umieszczone są, w zależności od modelu, bezpośrednio pod płytą, w szafce kuchennej bądź w części bagażowej dostępnej z wnętrza pojazdu.
- Każde urządzenie jest wyposażone w system bezpieczeństwa, który odcina dopływ gazu w przypadku przypadkowego zgaśnięcia płomienia.
- Urządzenie Truma Combi (ogrzewanie wnętrza i podgrzewanie wody) może być uruchomione podczas jazdy tylko wtedy, gdy jest ono zasilane paliwem Diesel lub gdy, w przypadku zasilania gazem, instalacja urządzenia posiada reduktor gazowy Mono/Duo-Control z dodatkowym wężem zabezpieczającym.
Woda w kamperze
- Instalacja wodna w kamperach Globe-Traveller to dwa zbiorniki – na czystą i brudną wodę. Zbiornik na czystą wodę pomieści maksymalnie 105l (wyjątkiem jest model E2XS, który pomieści 85l), natomiast na brudną - 85l. Stany poszczególnych zbiorników w każdej chwili można sprawdzić na panelu sterowania.
- Zbiornik na czystą wodę znajduje się pod fotelami pasażerów w części środkowej kampera. Należy podróżować ze zbiornikiem wody czystej wypełnionym w 20-25 %, a uzupełniać go do 100% po dotarciu na pole kempingowe.
- Woda ze zbiornika nie powinna być używana do bezpośredniego spożycia.
- Pompa wodna zasilana jest prądem 12V. Zasilanie pompy jest włączane z poziomu sterowania.
- Należy zachować ostrożność podczas opróżniania zbiornika z brudną wodą. Zbiornik opróżnia się przy użyciu specjalnego zaworu, który pozwala na wylanie wody. Zawór ten znajduje się w podwójnej podłodze pod szafką kuchenną i dostępny jest po otwarciu bocznych drzwi pojazdu oraz małych drzwiczek. Nie należy podróżować z wypełnionym zbiornikiem wody brudnej.
- W celu uniknięcia cofania się płynów ze zbiornika wody brudnej do brodzika prysznicowego, w kamperach Globe-Traveller z podwójną podłogą zastosowano studzienkę z pompą i zaworem zwrotnym - przepompownię.
- W zależności od modelu pojazdu prysznic zewnętrzny znajduje się na ścianie zewnętrznej po stronie lewej lub po otwarciu klapy tylnej pod kasetą toalety.
- Zawory spustowe wody umieszczone są w szafce, w części bagażowej, tam, gdzie znajduje się urządzenie grzewcze. Frost Control jest zaworem spustowym wody zimnej i zarazem zaworem bezpieczeństwa, który automatycznie opróżnia bojler wody w razie zagrożenia mrozem lub zbyt wysokiego ciśnienia w instalacji wody, natomiast zawór ręczny spustowy opróżnia obieg z wody ciepłej. Zawór Frost Control sam otwiera się w przypadku wystąpienia temperatury poniżej 5°C, zawór ręczny należy otworzyć samodzielnie.
Toaleta
- Samochody Globe-Traveller są wyposażone w toaletę chemiczną.
- Toaleta posiada własną oddzielną kasetę na fekalia, woda do spłukiwania jest pobierana ze zbiornika wody czystej, dlatego, żeby można było korzystać z toalety, instalacja wodna musi być napełniona.
- SOG zapewnia dodatkową wentylację kasety WC usuwając na zewnątrz pojazdu nieprzyjemne zapachy powstałe podczas korzystania z WC. Wentylator działa automatycznie włączając i wyłączając się podczas otwierania i zamykania zasuwy toalety.
Kuchenka gazowa / lodówka
- Kampery Globe-Traveller wyposażone są w 2-palnikowe kuchenki gazowe. Kuchenki znajdują się na szafce kuchennej, obok wejścia.
- Płyta gazowa wyposażona jest w szklaną osłonę.
- W samochodach kempingowych Globe-Traveller zainstalowane są lodówki kompresorowe zasilane prądem o napięciu 12V.
Markiza
- Markiza jest osłoną przeciwsłoneczną i nie powinna być używana do ochrony przed innymi warunkami atmosferycznymi.
- Markizę rozkładamy ręcznie przy użyciu korby zaczepionej do mechanizmu. Korba oraz dodatkowa rozpórka są zamocowane w bagażniku pojazdu. Po rozwinięciu należy pamiętać, by jedną z nóżek podporowych ustawić nieco niżej, co ułatwi spływanie wody przy ewentualnych opadach atmosferycznych.
- Bezpośrednio pod markizą znajduje się oświetlenie LED. Włączenie oświetlenia należy uruchomić na panelu głównym (powyżej wejścia), a następnie regulować jego poziom za pomocą dołączonego pilota.
Obrotowe fotele w kabinie kierowcy
- W kabinie kierowcy Globe-Traveller’a są zainstalowane obrotowe siedzenia dla kierowcy i pasażera.
- Ze względów bezpieczeństwa należy postępować z nimi szczególnie ostrożnie.
- Fotele mogą być obracane o 180°.
Rozkładany stolik
- Rozkładany stolik - dodatkowy blat stołu - może być dowolnie obracany wokół osi nogi podporowej.
- Podczas podróży stolik musi być zdemontowany.
Wyposażenie wewnętrzne
- ISOFIX: 2 miejsca (wyposażenie standardowe)
- Akumulator części mieszkalnej: 100 Ah (wyposażenie standardowe)
- Podwójna podłoga: 16 cm
Dodatkowe, łóżko górne
- W zależności od wersji, w dodatkowym lub standardowym wyposażeniu kamperów Globe-Traveller, nad stolikiem znajduje się rozkładane łóżko górne. W wyposażeniu występuje zamiennie z szafkami.
- Maksymalny udźwig łóżka – 150 kg (na całej powierzchni, nie punktowo).
- W trakcie podróży łóżko musi być złożone.
Powiększenie łóżka z tyłu
- W modelach Z można połączyć boczne łóżka z tyłu w jedno duże.
Wysuwany schodek
- W kamperach Globe Traveller jest zainstalowany automatyczny schodek, który wysunąć/wsunąć można ręcznie za pomocą przycisku znajdującego się na bocznej ścianie szafki kuchennej.
- Stopień wysuwa/ wsuwa się tylko podczas naciskania przycisku.
- Schodek wsunie się automatycznie po przekręceniu kluczyka. Zalecamy jednak każdorazowe sprawdzenie całkowitego wsunięcia stopnia, gdyż podczas jazdy schodek musi być ukryty.
Okna boczne oraz dachowe
- Przed wyruszeniem w trasę należy zamknąć okna dachowe. Również opuszczając samochód kempingowy nie wolno zostawiać okien dachowych otwartych. Nie należy ich także otwierać przy silnym wietrze lub deszczu. W zimie przed otwarciem okien dachowych, należy usunąć z nich śnieg, lód i inne zabrudzenia. Przy mocnym słońcu roleta okna dachowego powinna być zaciągnięta tylko w 2/3.
- Szyby okien dachowych są wykonane z akrylu.
- Strefa mieszkalna jest wyposażona w okna boczne (akrylowe). Wszystkie otwierają się na zewnątrz, dlatego muszą być zamknięte podczas jazdy.
OPCJONALNIE:
- Automatyczna skrzynia biegów
- Silnik Fiat 2.2 l, EURO 6, 180 KM
- Dostępny również na podwoziu Peugeot silnik 2.2 l, 160 KM (automatyczna skrzynia biegów nie jest dostępna)
- Opcjonalne, dodatkowe miejsce do spania rozkłada się w miejscu stolika w jadalni
Zdjęcia poglądowe, wyposażenie widoczne na zdjęciach może być wyposażeniem dodatkowym.
Przedstawiona oferta cenowa ma charatker informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego. Sprzedający nie odpowiada za ewentualne błędy lub nieaktualność ogłoszenia.
Cena ostateczna uzależniona jest od indywidualnej konfiguracji pojazdu względem potrzeb klienta.