Kiedy Europejczyk myśli o biwaku, fan caravaningu w Ameryce powie: Bush's Beans, bez tego ani rusz! Tym tropem poszli spadkobiercy założyciela firmy serwującej bodaj najtańsze menu dla zgłodniałych. I tu dochodzimy do genezy projektu gigantycznej puszki i jednocześnie przyczepy kempingowej. A też konkursu zorganizowanego przez Fundację Parków Narodowych.
Bush's Beans i Fundacja Parków Narodowych chcą, aby Twoje letnie wakacje były niezapomniane. Pod takich hasłem zainteresowani pionierskim wdrożeniem przyczepy przywodzącej skojarzenia z gigantyczną puszką z fasolą, mogli do 26 kwietnia wysłać rezerwację wakacyjnego noclegu, korzystając z formularza na stronie www.bushscanper.com. Organizatorzy konkursy zastrzegli, że jakkolwiek miejscem pobytu będzie któryś z trzech parków narodowych w USA, to załoga czy rodzina musi wskazać konkretne – tylko jedno miejsce.
Strażnicy National Park Foundation w okresie letnim będą asystować przy pionierskim przedsięwzięciu. W akcję testowania „fasolowych” przyczep Bushs Canper zaangażowane są: Big Bend National Park w Teksasie, Grand Teton National Park w Wyoming, Great Smoky Mountains National Park – ten ostatni to park narodowy położony na pograniczu stanów Karolina Północna i Tennessee w Stanach Zjednoczonych.
Na wskroś pionierska podróż caravaningowa obejmuje wszystkie wydatki niezbędne na dojazd do wymarzonej miejscówki. Każdy z załogi otrzyma kieszonkowe w wysokości 200 dolarów! Zwycięzcy konkursu będą spać wewnątrz puszki, a dokładniej - przyczepy kempingowej, której forma i wnętrze utrzymane jest oczywiście w… fasolowej aranżacji. Jest np. pościel z logo Bush, takie też tapety, plakaty, a nawet mural z napisem "Roll That Beautiful Bean Footage".
Caravaning (teraz także w puszce) po fasoli
Pomysł na skromne jedzenie bazujące na fasoli w metalowej puszce urzeczywistnił się w Ameryce w 1908 roku, kiedy A.J. Bush założył swoją skromną manufakturę w Chestnut Hill, w Tennessee, u podnóża Great Smoky Mountains (więcej na: bushbeans.com).
- To wtedy rozpoczął naszą piękną fasolową odyseję. W 1969 roku natknęliśmy się na nowy sposób przygotowania fasoli, który na zawsze zmienił caravaning w USA. Duszona fasola „navy”, przyrządzona według ścisłego przepisu wielopokoleniowej firmy – to wtedy nasza Baked Beans zyskała światową sławę, gdy prawnuk A.J. Busha, Jay Bush i jego stary kumpel Duke wypowiedzieli te pięć niepowtarzalnych słów: "Roll that beautiful bean footage" - przypominają dziś spadkobiercy rodzinnego biznesu.
To, że w Ameryce prawdopodobnie jednym z podstawowych produktów spożywczych, które możesz zabrać ze sobą, jest fasola w puszce, jest bardzo typowym obrazkiem. I tu dochodzimy do genezy projektu gigantycznej puszki i jednocześnie przyczepy na kołach.
Pionierskie doświadczenie caravaningu w parkach narodowych
20% mniejsze zużycie gazu, w 100-procentach metalowe opakowanie, więc idealne do recyklingu – to m.in. dzięki tym walorom jeden w liderów rynku potraw konserwowanych w Ameryce zyskał sobie powszechną rozpoznawalność wśród fanów caravaningu. I nie bez powodu, po dziś fasola jest w grupie najtańszego jedzenia z puszki. To jednocześnie znakomity składnik tak ulubionych dań w stylu meksykańskim, by wspomnieć burrito, tacos.
- Bush's, wiodąca marka w menu na kempingu, idealny składnik przygody na świeżym powietrzu, jest podekscytowany możliwością współpracy z National Park Foundation i wspierania misji ochrony i zachowania naszych parków narodowych dla przyszłych pokoleń - powiedział Stephen Palacios, starszy wiceprezes ds. marketingu i innowacji w Bush's Beans.- Wiemy, że wielu naszych fanów to entuzjaści outdooru i zwracają się do Bush's Beans jako przyjaznego dla parków narodowych „paliwa energetycznego”, tak obfitego w białko pochodzenia roślinnego. Dodatkowo, nasze puszki są wybitnie łatwo przetwarzalne. A też stabilne na półce w przyczepie czy w kamperze, co czyni je idealnym wyborem dla tak wyjątkowego doświadczenia jak Canper i podróży do parku narodowego.
Sen w Bush's Canper
- Cieszymy się, że możemy powitać Bush's w rodzinie National Park Foundation - oznajmił Chad Jones, Senior Vice President w National Park Foundation.
- Cieszymy się, że tego lata będziemy wspierać poczucie zabawy i przygody skupione na doświadczeniach z parków narodowych.
Chociaż podczas pobytów zwycięzcy konkursu nie będą musieli gotować, ponieważ pakiet nagród obejmuje również wypełnione fasolą śniadania i kolacje – wszystko ma być dziełem prywatnego szefa kuchni, to oczywiście na czas wędrówki nie zabraknie okazji, by zrealizować posiłki w ramach pikników urządzonych na terenie parków narodowych.
Czy po prezentowanej na zdjęciach przyczepie, powstaną kolejne egzemplarze? Tego nie wiemy. Być może nowe smaki, nowe produkty, a też „fasolowe marzenia” skoncentrowane na wizji przyczepy w kształcie puszki po fasoli sprawią, że ów konkurs zaowocuje kolejnym wdrożeniem odważnych projektantów debiutujących w branży caravaningowej. Jedno jest pewne. Już wiadomo, gdzie szukać strategicznego sponsora.
Fot. Bush’s® / National Park Foundation