O jedynym na świecie kamper-kabriolecie marki Skydancer słyszał pewnie nie tylko fan caravaningu. Otwierane elektrycznie dachy są oczywiście domeną firmy Webasto, która w Chinach pokaże nowatorskiej konstrukcji propozycje.
Kamper, który pozwala poczuć wiatr we włosach podczas każdej wyprawy? Skydancer jest dla fana caravaningu gwarancją nieziemskich doznań. Okazuje się, że nowatorski koncept pojazdu typu kabrio i jednocześnie kampera rozbudza wyobraźnię nie tylko użytkowników. Wiele wskazuje, że zamysł konstruktora Piotra Kubińskiego, idzie w parze z pionierskimi systemami dachowymi, które są domeną firmy Webasto. Na targach Auto Shanghai 2025, które potrwają od 23 kwietnia do 2 maja, ten jeden z największych dostawców branży motoryzacyjnej zaprezentuje swoje najnowsze technologie dachowe.
Dzięki składanemu dachowi poczujesz się jak w kabriolecie – przekonują inżynierowie firmy. Ten akurat koncept łączy w sobie zalety przezroczystego modułu dachowego z dużym otworem, co zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy. Te wyjątkowe wrażenia można „wzmocnić”, bo dodając wyświetlacz panoramiczny, by mieć prywatną salę kinową w każdej podróży. Specjalnie opracowana technologia umożliwia eleganckie przesunięcie ekranu z podsufitki do tylnej części wnętrza pojazdu.
Inżynierowie z firmy Webasto pokażą w Chinach także nową koncepcję dachu, która została opracowana specjalnie z myślą o wymaganiach pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami. Ów dach łączy w sobie zalety stałego, przezroczystego modułu z dużym otworem, co zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy. System nie wymaga stosowania tradycyjnych poprzeczek i zapewnia całkowitą przejrzystość. Dzięki specjalnemu mechanizmowi i zredukowanej liczbie komponentów system dachowy jest wyjątkowo smukły, co zapewnia producentom pojazdów dodatkową przestrzeń na akumulator umieszczony pod spodem pojazdu.
Kolejną atrakcją stoiska Webasto jest „zielony dach”. Dzięki tej koncepcji firma wyznacza nowe standardy dla bardziej zrównoważonych systemów dachowych i pokazuje, w jaki sposób wykorzystanie alternatywnych komponentów może zmniejszyć ślad węglowy (o 30 procent) dachów panoramicznych, a ilość odpadów produkcyjnych powstających przy wytwarzaniu kluczowych komponentów może zostać zredukowana o 60 procent. Otóż ta koncepcja zrównoważonego dachu opiera się na nowatorskiej konstrukcji pozbawionej aluminiowego stelaża. Poza znacznemu obniżeniu masy udało się zwiększyć taflę przeszklenia.
Redukcja wagi jest oczywiście istotna, gdy mowa o pojazdach typu kamper – także takich, które będą napędzane akumulatorami trakcyjnymi. Dzięki specjalnemu mechanizmowi i zredukowanej liczbie komponentów system dachowy jest wyjątkowo smukły, co zapewnia producentom pojazdów dodatkową przestrzeń na akumulator umieszczony pod spodem pojazdu.
Fot. Webasto