artykuły

targiTARGI
ReklamaBilbord - ubezpieczenia likwidacja szkody
Światowa premiera Renault Kangoo E-Tech electric

Światowa premiera Renault Kangoo E-Tech electric

Czas czytania 4 minuty

Najnowsze wcielenie Kangoo poznamy 17 października br. na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu, a pierwsze samochody trafią do salonów dealerskich pod koniec roku. Teraz prócz przestronnego wnętrza są także innowacyjne relingi dachowe z funkcją belek poprzecznych rozkładanych bez użycia narzędzi.

Renault Kangoo, które pojawiło się 25 lat temu jako model o charakterystycznym designie i dało początek segmentowi kombivanów, przechodzi teraz na napęd elektryczny i proponuje wersję E-Tech. Silnik 90 kW (120 KM) współpracuje z akumulatorem trakcyjnym 45 kWh, który zapewnia zasięg 285 km.

Kangoo to przykład wyjątkowej succes story – w 50 krajach na całym świecie sprzedano ponad 4 miliony sztuk tego samochodu. Kangoo oferuje to, co najlepsze w obu światach: w samochodach dla rodzin, które cenią jego sympatyczny i elegancki design i przestronność oraz w samochodach użytkowych, ze względu na pojemny bagażnik i solidność.

Nowe Kangoo E-Tech electric

Ma wszystkie praktyczne rozwiązania oraz poziom bezpieczeństwa i komfortu wersji spalinowej: komfortowe miejsca w drugim rzędzie z największą ilością przestrzeni w segmencie, trzy pełnowymiarowe siedzenia mogą pomieścić trzy dorosłe osoby, ponad 49 litrów pojemności łatwo dostępnych schowków, w tym szuflada Easy Life.

Za przednimi fotelami jest bagażnik o pojemności 2311 litrów. Uzyskanie tak dużej pojemności było możliwe dzięki zastosowaniu w drugim rzędzie przesuwnej kanapy, która jest elementem wyróżniającym Nowe Kangoo E-Tech electric. Uwagę zwracają innowacyjne relingi dachowe z funkcją belek poprzecznych rozkładanych bez użycia narzędzi – teraz już nigdy nie zabraknie ci miejsca i będziesz mógł przewieźć wszystko.

ReklamaŚwiatowa premiera Renault Kangoo E-Tech electric  1
14 systemów wspomagania prowadzenia

Kabina Renault jest komfortowa, a miejsce kierowcy zwraca uwagę zwiększoną ergonomią. Inny jest tylko zespół zegarów – pojawiają się na nim dane związane z napędem elektrycznym.

Nowy, litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 45 kWh, którą można wykorzystać w 100%, składa się z ośmiu niezależnych ogniw, łatwych do naprawy. Nowe Kangoo E-Tech electric ma dzięki temu zasięg do 285 km w cyklu WLTP. Jest to zasięg pozwalający użytkownikom na spokojne planowanie większości codziennych przejazdów przy optymalnie niskich kosztach posiadania i eksploatacji pojazdu. Akumulator objęty jest gwarancją na utrzymanie pojemności powyżej 70% przez okres 8 lat lub 160 000 km przebiegu.

Różne kombinacje trybów działania napędu i hamowania zapewniają kierowcy wybór spośród sześciu odmiennych trybów jazdy, a tym samym optymalną wygodę prowadzenia i zasięg w zależności od sposobu użytkowania pojazdu i warunków na drodze.

Pompa ciepła

W celu zagwarantowania jak największego zasięgu o każdej porze roku Nowe Kangoo E-Tech electric jest wyposażone w system automatycznej klimatyzacji z pompą ciepła. Zapewnia ona ogrzewanie zimą i chłodzenie latem – działa jak odwrócona klimatyzacja. Kabina jest ogrzewana ciepłem pobranym z zewnątrz, a w trybie klimatyzacji ciepło z kabiny jest odbierane i odprowadzane na zewnątrz. Pompa ciepła osiąga optymalną wydajność w zakresie temperatur od -15 do +15°C. Zapewnia nie tylko wysoki komfort cieplny, ale też nie zmniejsza zasięgu samochodu, a wręcz pozwala go zwiększyć o 85 km (w cyklu WLTP).

ReklamaŚwiatowa premiera Renault Kangoo E-Tech electric  2
Ponadto Nowe Kangoo E-Tech electric oferuje w opcji podgrzewanie przedniej szyby, przednich foteli oraz kierownicy, które zdecydowanie podnosi komfort cieplny, a jednocześnie nie zużywa wiele prądu.

Ładowanie akumulatora trakcyjnego

W standardzie samochód Renault jest wyposażony w ładowarkę o mocy 11 kW AC prądu trójfazowego, przystosowaną do wszelkich rodzajów ładowania w warunkach domowych. W opcji jest ładowarka 22 kW przeznaczona do przyspieszonego ładowania ze stacji publicznych oraz Wallboxów. W opcji dostępna jest również ładowarka umożliwiająca szybkie ładowanie prądem stałym DC o mocy do 80kW

Po podłączeniu do stacji publicznej 11 kW akumulator Nowego Kangoo E-Tech electric naładowany w 15% naładuje się do 80% pojemności w ciągu 2 godzin i 40 minut. W przypadku Wallboxa 7,4 kW będzie potrzebował niespełna 6 godzin (do naładowania od 15% do 100%).

Cena? Odmiana towarowa, tj. 2-osobowa kosztuje przynajmniej 132 400 zł netto, więc osobowy kombivan na pewno będzie droższy.

Fot. Renault


Rafał Dobrowolski
Rafał Dobrowolski
Krótkie formy dziennikarskie to mój żywioł. Lubię dostarczać codziennych informacji dla magazynów motoryzacyjnych - czasem udaje mi się zainspirować doniesieniami na potrzeby portalu polskicaravaning.pl
16.10.2022 zdjęć 3
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News