Najnowsze wcielenie Kangoo poznamy 17 października br. na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu, a pierwsze samochody trafią do salonów dealerskich pod koniec roku. Teraz prócz przestronnego wnętrza są także innowacyjne relingi dachowe z funkcją belek poprzecznych rozkładanych bez użycia narzędzi.
Renault Kangoo, które pojawiło się 25 lat temu jako model o charakterystycznym designie i dało początek segmentowi kombivanów, przechodzi teraz na napęd elektryczny i proponuje wersję E-Tech. Silnik 90 kW (120 KM) współpracuje z akumulatorem trakcyjnym 45 kWh, który zapewnia zasięg 285 km.
Kangoo to przykład wyjątkowej succes story – w 50 krajach na całym świecie sprzedano ponad 4 miliony sztuk tego samochodu. Kangoo oferuje to, co najlepsze w obu światach: w samochodach dla rodzin, które cenią jego sympatyczny i elegancki design i przestronność oraz w samochodach użytkowych, ze względu na pojemny bagażnik i solidność.
Nowe Kangoo E-Tech electric
Ma wszystkie praktyczne rozwiązania oraz poziom bezpieczeństwa i komfortu wersji spalinowej: komfortowe miejsca w drugim rzędzie z największą ilością przestrzeni w segmencie, trzy pełnowymiarowe siedzenia mogą pomieścić trzy dorosłe osoby, ponad 49 litrów pojemności łatwo dostępnych schowków, w tym szuflada Easy Life.
Za przednimi fotelami jest bagażnik o pojemności 2311 litrów. Uzyskanie tak dużej pojemności było możliwe dzięki zastosowaniu w drugim rzędzie przesuwnej kanapy, która jest elementem wyróżniającym Nowe Kangoo E-Tech electric. Uwagę zwracają innowacyjne relingi dachowe z funkcją belek poprzecznych rozkładanych bez użycia narzędzi – teraz już nigdy nie zabraknie ci miejsca i będziesz mógł przewieźć wszystko.
14 systemów wspomagania prowadzenia
Kabina Renault jest komfortowa, a miejsce kierowcy zwraca uwagę zwiększoną ergonomią. Inny jest tylko zespół zegarów – pojawiają się na nim dane związane z napędem elektrycznym.
Nowy, litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 45 kWh, którą można wykorzystać w 100%, składa się z ośmiu niezależnych ogniw, łatwych do naprawy. Nowe Kangoo E-Tech electric ma dzięki temu zasięg do 285 km w cyklu WLTP. Jest to zasięg pozwalający użytkownikom na spokojne planowanie większości codziennych przejazdów przy optymalnie niskich kosztach posiadania i eksploatacji pojazdu. Akumulator objęty jest gwarancją na utrzymanie pojemności powyżej 70% przez okres 8 lat lub 160 000 km przebiegu.
Różne kombinacje trybów działania napędu i hamowania zapewniają kierowcy wybór spośród sześciu odmiennych trybów jazdy, a tym samym optymalną wygodę prowadzenia i zasięg w zależności od sposobu użytkowania pojazdu i warunków na drodze.
Pompa ciepła
W celu zagwarantowania jak największego zasięgu o każdej porze roku Nowe Kangoo E-Tech electric jest wyposażone w system automatycznej klimatyzacji z pompą ciepła. Zapewnia ona ogrzewanie zimą i chłodzenie latem – działa jak odwrócona klimatyzacja. Kabina jest ogrzewana ciepłem pobranym z zewnątrz, a w trybie klimatyzacji ciepło z kabiny jest odbierane i odprowadzane na zewnątrz. Pompa ciepła osiąga optymalną wydajność w zakresie temperatur od -15 do +15°C. Zapewnia nie tylko wysoki komfort cieplny, ale też nie zmniejsza zasięgu samochodu, a wręcz pozwala go zwiększyć o 85 km (w cyklu WLTP).
Ponadto Nowe Kangoo E-Tech electric oferuje w opcji podgrzewanie przedniej szyby, przednich foteli oraz kierownicy, które zdecydowanie podnosi komfort cieplny, a jednocześnie nie zużywa wiele prądu.Ładowanie akumulatora trakcyjnego
W standardzie samochód Renault jest wyposażony w ładowarkę o mocy 11 kW AC prądu trójfazowego, przystosowaną do wszelkich rodzajów ładowania w warunkach domowych. W opcji jest ładowarka 22 kW przeznaczona do przyspieszonego ładowania ze stacji publicznych oraz Wallboxów. W opcji dostępna jest również ładowarka umożliwiająca szybkie ładowanie prądem stałym DC o mocy do 80kW
Po podłączeniu do stacji publicznej 11 kW akumulator Nowego Kangoo E-Tech electric naładowany w 15% naładuje się do 80% pojemności w ciągu 2 godzin i 40 minut. W przypadku Wallboxa 7,4 kW będzie potrzebował niespełna 6 godzin (do naładowania od 15% do 100%).
Cena? Odmiana towarowa, tj. 2-osobowa kosztuje przynajmniej 132 400 zł netto, więc osobowy kombivan na pewno będzie droższy.
Fot. Renault