artykuły

targiTARGI
ReklamaBilbord - ACSI przedsprzedaż 2025
Stellantis podczas Caravan Salon 2022

Stellantis podczas Caravan Salon 2022

Czas czytania 4 minuty

Gigant motoryzacyjny ma nadzieję wywrzeć duże wrażenie na odwiedzających tegoroczne targi w Düsseldorfie. Dysponując ogromnym stoiskiem o powierzchni 500 m2, będzie obecny z takimi markami pojazdów jak Fiat Professional, Citroën, Peugeot i Opel.

Koncern pokaże się na stoisku dzielonym z siostrzanymi markami pod hasłem „A family for families”. Rodzina rodzinom – pod takim hasłem prezentowane będą najnowsze pojazdy Fiat Professional, Citroën, Peugeot i Opel.

Na targach w Niemczech (26 sierpnia – 4 września) na stoisku o powierzchni 500 m2 koncern Stellantis po raz pierwszy będzie wystawiał się po ubiegłorocznej fuzji grup FCA i PSA, które są tradycyjnymi graczami w przemyśle caravaningowym. Nie tylko dla marki Peugeot stanowi to okazję do powrotu na szybko rozwijający się rynek. Wielkie nadzieje związane są z prezentacją marki Opel.

Opel Zafira-e Life

Ten elektryczny samochód to definicja elastycznego i lokalnie bezemisyjnego transportu na rodzinne wakacje – brzmi komunikat prasowy. Ponadto Zafira Life to idealna baza do przebudowy na kampera, której może podjąć się np. firma Crosscamp.

- Pasja do kamperów pozostaje niezmienna - powiedział Andreas Marx, szef marki Opel w Niemczech.

- Tegoroczne targi Caravan Salon w Niemczech to właściwe miejsce do zaprezentowania modelu Zafira-e Life. Nasz w pełni elektryczny van jest definicją funkcjonalnie elastycznego i lokalnie bezemisyjnego środka transportu na rodzinne wakacje. Zapraszamy do odwiedzenia targów i przekonania się o tym na własne oczy! Z radością powitamy odwiedzających na naszym stoisku D42 w hali 16.

ReklamaStellantis podczas Caravan Salon 2022 1
Opel oferuje model Zafira-e Life o długości 4,95 m oraz 5,30 m, co czyni z niego idealny hotelowy „shuttle bus” i dużego rodzinnego vana, a także samochód dla każdego, kto potrzebuje więcej miejsca i chce cieszyć się lokalnie bezemisyjną jazdą.

Na „lokalne” wakacje

Klienci mogą wybierać pomiędzy dwoma pojemnościami akumulatora litowo-jonowego: o pojemności 75 kWh i zasięgu do 322 kilometrów lub 50 kWh i zasięgu do 224 km, oba dystanse wg cyklu WLTP. Każda jej wersja może być ładowana na kilka sposobów – przy użyciu ładowarki naściennej, na stacji szybkiego ładowania, a nawet po podłączeniu samochodu do domowego gniazdka elektrycznego. Przy zasilaniu 100 kW prądu stałego (DC) osiągnięcie 80-procentowego stanu naładowania akumulatora 50 kWh zajmuje około 30 minut (75 kWh – około 45 minut). Opel oferuje ładowarki pokładowe, dzięki którym czas spędzony przy gniazdku jest możliwie najkrótszy, a (objęty gwarancją na osiem lat/160 000 km) akumulator ma długą żywotność.

Wariant Zafira-e Life o długości 4,95 m prezentowany na targach w Düsseldorfie ma pięć miejsc, ale jest też dostępny (podobnie jak wariant dłuższy) w wersji z miejscami dla ośmiu osób i bagażu. Wsiadanie i wysiadanie ułatwiają dwie pary sterowanych czujnikami drzwi przesuwnych. Dzięki licznym systemom wspomagającym kierowcę Zafira-e Life oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu. Wyposażenie obejmuje m.in. układ ostrzegania przed kolizją, asystenta pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy i hamowanie awaryjne.

ReklamaStellantis podczas Caravan Salon 2022 2
Crosscamp

O ile fabryczna Zafira-e Life nadaje się do spontanicznych wypadów, to konwersja na cele caravaningowe jest dziełem specjalistów z firmy Crosscamp. Ta młoda marka z siedzibą w Bawarii wyspecjalizowała się w budowie niewielkich kampervanów i działa pod parasolem międzynarodowego koncernu Erwin Hymer Group.

Mając w pamięci premierę kampervana podczas Caravan Salon 2019, można się spodziewać, że i tym razem efektem prac Crosscamp będzie funkcjonalna elastyczność kampervana Zafira-e Life. W środku możemy się spodziewać aneksu kuchennego, niewielkiej lodówki, umywalki. Tylną kanapę można jednym ruchem ręki zamienić w podwójne łóżko. Aby uzyskać dodatkowe miejsca do spania dla dwóch osób, wystarczy podnieść dach.

Fot. Stellantis/Crosscamp


Rafał Dobrowolski04.08.2022 zdjęć 5
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News