11 maja zakończyły się w Pekinie targi caravaningowe. Organizator w podsumowaniu podkreśla, że tegoroczne wydarzenie zapisało się wzrostem uczestników aż o 51 procent w porównaniu z poprzednią edycją.
Pomimo ulewnych deszczów, entuzjazm publiczności nie osłabł, a tegoroczne targi All in CARAVANING (w skrócie: AIC) odwiedziło 18 268 osób – co stanowi imponujący wzrost o 51% w porównaniu z poprzednią edycją. Wśród zwiedzających stoiska odnotowano fanów caravaningu z 41 krajów – najwięcej z Niemiec, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Brazylii, Korei Południowej, Japonii, RPA, Francji, Dubaju, Mongolii, Malezji, Australii i Arabii Saudyjskiej.
W tym roku tereny targowe Beijing Shougang Convention & Exhibition Center zajęły łączną powierzchnię 27 000 metrów kwadratowych. Wystawiało się tu ponad 100 firm z Chin i zagranicy. Najnowsze produkty i innowacje sprawiły, że stoiska były pełne gości. Według wstępnych szacunków 90% wystawców jest w pełni usatysfakcjonowanych rozmowami biznesowymi – zdecydowana większość z nich zakontraktowała dostawy kamperów, przyczep kempingowych i sprzętu jeszcze w trakcie trwania targów.
Tu wspomnijmy, że od 14 lat targi w Pekinie korzystają ze wsparcia organizatorów CARAVAN SALON w Düsseldorfie. W tym roku targi AIC miały jeszcze lepiej dostosowaną do lokalnego rynku oprawę. Równocześnie z targami odbyły się dwie konferencje na szczeblu eksperckim, podczas których dyskutowano na na temat trendów. Na seminarium na temat europejskich wymogów prawnych dla pojazdów kempingowych i produktów pokrewnych, Tim Rüttgers, ekspert techniczny z Caravaning Industrie Verband e.V. (CIVD) przedstawił przegląd najnowszych niemieckich standardów certyfikacyjnych, aby pomóc firmom z Chin w ograniczeniu ryzyka eksportowego podczas prób wejścia na rynek europejski.
- Caravaning w Chinach jest coraz częściej postrzegany nie tylko jako forma wypoczynku, ale jako wyraz nowej, niezależnej kultury podróżowania. I trzeba przyznać, że moda na bezinteresowne podróżowanie zyskuje tu na popularności dużo bardziej niż w Europie czy w Ameryce Północnej - powiedział Daniel Onggowinarso, dyrektor zarządzający europejskiej organizacji branżowej Caravaning Industrie Verband e.V. (CIVD).Fot. Messe Düsseldorf (Shanghai) Co., Ltd.