Po dwuletniej przerwie targi All in CARAVANING (AIC) z powodzeniem odbyły się w Pekinie. W dniach 16-18 czerwca tereny Beijing Beiren Etrong International Exhibition & Convention Center odwiedziło 8 300 gości targowych.
Liczba odwiedzających targi spadła aż dwukrotnie w porównaniu do ostatniej edycji, ale i tak organizatorzy mówią o sukcesie imprezy, która po 2-letniej przerwie wróciła do kalendarza spotkań branży caravaningowej z jej fanami.
- Najważniejsze, że wreszcie podczas targów AIC 2023 cała branża mogła się na nowo spotkać i nawiązać kontakty. Potwierdziliśmy, że targi są nadal niezastąpioną platformą do osobistej komunikacji i intensywnego doświadczania produktów, z której korzystają zarówno wystawcy, jak i odwiedzający - mówi Marius Berlemann, dyrektor generalny Messe Düsseldorf (Shanghai) Co, Ltd., który jest odpowiedzialny za organizację targów w Pekinie.
Messe Düsseldorf (Shanghai) Co., Ltd. została założona w 2009 roku. MDS jest spółką zależną Messe Düsseldorf GmbH, jednego z wiodących na świecie organizatorów targów. Filia w Azji zajmuje się organizacją wiodących targów w Chinach - z powodzeniem organizuje 14 wiodących wydarzeń tego typu i konferencji.
Najważniejsze wydarzenia podczas AIC 2023
Niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu objęło oficjalny patronat nad targami AIC 2023. Niemiecki pawilon wystawowy zorganizowano we współpracy ze Stowarzyszeniem Niemieckiego Przemysłu Targowego (AUMA) i Niemieckim Stowarzyszeniem Przemysłu Caravaningowego (CIVD). To tu wystawiało się dziewięciu producentów z Niemiec, którzy wystawili swoje produkty na powierzchni 400 mkw. Podobno największym zainteresowaniem cieszyły się propozycje firm Truma, Vöhringer i AL-KO.
Podczas tegorocznego AIC odbyła się trzecia edycja chińsko-niemieckich warsztatów dilerskich. I tym razem służyły intensywnej wymianie doświadczeń, acz punkt ciężkości przeniósł się na perspektywę popytu dla zeroemisyjnych kamperów.- Warsztaty są ważnym, bardzo edukacyjnym punktem wydarzeń targowych dla chińskiego przemysłu caravaningowego. Dane dotyczące sprzedaży niemieckich pojazdów kempingowych zawsze stanowiły punkt odniesienia dla chińskiej branży. Jestem pewien, że w przyszłości chiński przemysł caravaningowy będzie bardziej dojrzały i wydajny, ściśle dostosowując się do rynku międzynarodowego i oferując produkty lepszej jakości dla globalnych konsumentów – podsumował cykl spotkań Kai Dhonau, prezes Niemieckiego Stowarzyszenia Dilerów Caravaningowych (DCHV).
Pod hasłem "Rekonstrukcja - Łączenie"
Targi AIC 2023 to także Forum poświęcone rozwojowi turystyki podróżniczej w Chinach. Eksperci z instytucji inwestycyjnych, firm i biur turystycznych, platform wynajmu kamperów rozmawiali w gronie operatorów kempingów o koniecznych wdrożeniach przepisów, by moda na caravaning rozwijała się bez przeszkód. Zawiązała się grupa ekspercka, która ma zająć się opracowaniem przewodnika dobrych praktyk w tym biznesie. Dyskusje toczyły się wokół kluczowych tematów, takich jak specyfika turystyki kempingowej w nowej erze, wieloaspektowy rozwój kempingów i nowe możliwości gospodarcze w dziedzinie caravaningu (więcej na: na stronie www.aicshow.com).
Fot. Messe Düsseldorf (Shanghai) Co., Ltd.