Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zaprezentowało w Bangkoku, na światowej premierze, nowego pickupa o ładowności 1 tony - TRITON/L200. Nowy TRITON/L200 to najnowsze wcielenie modelu, który obchodzi w tym roku 40. urodziny. Samochód jest produkowany w fabryce Laem Chabang, zarządzanej przez Mitsubishi Motors (Thailand) Co. Ltd. (MMTh), producenta i dystrybutora MMC w Tajlandii.
Pojazd ma status strategicznego modelu globalnego, który po wprowadzeniu w Tajlandii będzie oferowany na innych rynkach ASEAN, a także Oceanii, na Bliskim Wschodzie, w Europie, Afryce i Ameryce Południowej. Docelowo samochód będzie sprzedawany w około 150 krajach na całym świecie.
Nowy model TRITON/L200 może być konkurencyjny, dzięki wyrazistej stylistyce z najnowszą koncepcją przedniej partii samochodu oraz udoskonalonemu systemowi napędu na cztery koła, zapewniającemu lepszą sprawność w terenie, a także najnowszym systemom aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.
Przednią partię samochodu zaprojektowano zgodnie z najnowszą wersją koncepcji „Dynamic Shield” (dynamicznej tarczy). Wysoko biegnąca linia maski silnika i solidniejsze już na pierwszy rzut oka, umieszczone wyżej reflektory, nadają nowemu modelowi oglądanemu z przodu mocniejszej i bardziej imponującej postury.
We wnętrzu nowego TRITONA/L200 zmodernizowano środkową konsolę stosując wspólną ramkę zespołu przełączników i wylotów powietrza. Miękkie powierzchnie oraz przeszycia na konsoli między fotelami, na podłokietnikach i w rejonie hamulca postojowego dodały wnętrzu luksusowego charakteru.
System 4WD zapewnia wyższą sprawność w terenie
Nowy TRITON/L200 w wersjach z napędem 4WD jest wyposażony w system Super‑Select 4WD, który zapewnia idealną przyczepność i właściwości jezdne na dowolnej nawierzchni lub system Easy‑Select 4WD, który ułatwia przełączanie trybów jazdy na optymalny w danych warunkach drogowych. Dzięki wprowadzeniu nowych trybów jazdy, oba systemy 4WD zapewniają lepszą sprawność w terenie.
Zarówno system Super‑Select, jak i Easy‑Select 4WD korzystają z nowego trybu Off‑Road Z ustawieniami GRAVEL (szuter), MUD/SNOW (błoto/śnieg), SAND (piasek) i ROCK (kamienie) (tylko w trybie napędu 4LLc). Po włączeniu trybu Off-Road, spójnej kontroli podlega moc, przekładnia i hamulce, aby można było sterować stopniem poślizgu kół, a tym samym maksymalizować skuteczność jazdy w terenie i zdolność do wydostawania się z błota lub śniegu.
Kontrola zjazdu ze stromego wzniesienia - prędkość pojazdu jest sterowana elektronicznie, aby umożliwić kierowcy bezpieczniejsze i precyzyjniejsze pokonywanie stromych lub śliskich zjazdów.
Aktywne systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy
Nowy TRITON/L200 nadal budowany jest na bardzo wytrzymałej i niezawodnej ramie z zamocowaną na niej kabiną o wysokiej wytrzymałości zderzeniowej, a jednocześnie oferuje wiodące w swojej klasie zaawansowane systemy aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.
W nowym Mitsubishi TRITON/L200 poprawiono hamulce, zawieszenie i skrzynię biegów
Skuteczność i wyczucie hamowania są lepsze dzięki zastosowaniu większych przednich tarcz i większych tłoczków w zaciskach hamulcowych. Zwiększył się komfort podróżowania dzięki zastosowaniu większych tylnych amortyzatorów, a co za tym idzie, większej ilości oleju tłumiącego wstrząsy. Zastosowanie 6-biegowej przekładni automatycznej, zamiast 5-biegowej, używanej dotychczas, umożliwiło płynniejsze i intensywniejsze przyspieszenie oraz podniosło jakość pracy przekładni.Planowane wprowadzenie na rynek
Po rozpoczęciu sprzedaży w Tajlandii 17 listopada, nowy TRITON/L200 ma zostać wprowadzony kolejno na rynki państw ASEAN, Oceanii, Bliskiego Wschodu, Europy, Afryki i Ameryki Południowej, a docelowo trafi do sprzedaży w około 150 krajach na całym świecie.
MMC planuje sprzedać w tym roku finansowym około 180 000 sztuk Mitsubishi L200 - nowego i obecnego modelu. TRITON/L200 to globalny model o niezwykłym znaczeniu w strategii firmy i jest – w zestawieniu za ostatni rok fiskalny – drugim z najlepiej sprzedawanych samochodów MMC, po średniej wielkości SUV-ie Outlanderze.