ReklamaBilbord prenumerata podstrony

PREZENTACJE POJAZDÓW

4x4

14 dni temu  01.12.2019, ~ Martin   

LAND CRUISER HDJ78 foto: Irek Rek

LAND CRUISER HDJ78 foto: Irek Rek

W 2006 roku w salonach Toyoty można było kupić dwa modele Land Cruisera: wersje Prado czyli wówczas LC 120 oraz Station Wagon z największą i najbardziej bogato wyposażoną terenówkę koncernu Toyoty na rynku europejskim, tj. LC 100. Jednak w miejsca, gdzie komfort podróżowania nie jest najważniejszy za to liczy się legendarna wręcz trwałość nadal  trafiały produkowane po dzień dzisiejszy auta z serii 70. Takie właśnie auto, o niewielkim przebiegu bo zaledwie 106 000 km, za to wypracowanym w tunelach kopalnianych w Czechach trafiło do bohaterów  tej opowieści.

Mówią o sobie, że dopiero zaczynają przygodę z terenowym podróżowaniem po świecie. Jednak za sobą maja już wyjazdy realizowane autem innej, legendarnej marki które przyczyniło się do dwóch wniosków - pierwszy że podróżowanie takie jest tym co chcieliby robić, drugi, że potrzebują auta które zdejmie im z głowy zmartwienia czy dojedzie sie do celu, czy nie. I tu na scenę wkracza Land Cruiser i jego najtwardsza, najbardziej trwała odmiana HZJ.

Rok 2017, wymarzone auto już jest i rozpoczynają sie prace nad przystosowaniem go do dalekich podróży. Pierwsze wypady doprowadziły do konkluzji, że potężny motor 1HZ o pojemności 4,2l jest jednak za słaby. W samotnych wyprawach nie sprawiłby problemu, podczas wypraw zwykle nigdzie sie nie spieszą, jednak problemem są grupowe podróże, szczególnie z podjazdami w górach, gdzie auto wyraźnie odstawało i spowalniało zespół. Rozwiązaniem była zamiana motoru na 1 HD, pochodzący z Land Cruisera 100, wyposażonego w turbinę i o znacznie wiekszej mocy (204 KM).

Kolejne prace to wyposażanie wnętrza. Tu pomógł Maciej Kuraś z cenionej firmy Auto-meble, który razem z właścicielami auta projektował a potem wykonał bardzo funkcjonalne wnętrze zawierające wszystko co potrzebne jest w podróży: spanie, prysznic, szafki, kuchenki, przetwornice... Słowem wszystko oprócz WC.

Z wyposażenia offroadowego auto zyskało nowe, szersze felgi z oponami MT, dodatkowo poszerzone w rozstawie dystansami, lift zawieszenia 2" plus nadkola dopasowane z modelu LJ, bagażnik dachowy w oświetleniem roboczym i roletą, wyciągarkę, orurowanie przedniej części auta z lampami. Snorkel już był jako standardowe wyposażenie tego modelu auta.

Co dalej? Za nimi podróże przez Albanię i Rumunię. Kolejne lata to zapewne następne tysiące kilometrów po bezdrożach, o czym na pewno na opowiedzą na kolejnym Toyota Offroad Festivalu...

Więcej o różnym modelach Toyoty przeczytacie na zaprzyjaźnionym portalu https://www.landcruiser.pl/

GALERIA ZDJĘĆ

LAND CRUISER HDJ78 - NA WYPRAWY
LAND CRUISER HDJ78 - NA WYPRAWY
LAND CRUISER HDJ78 - NA WYPRAWY
LAND CRUISER HDJ78 - NA WYPRAWY
LAND CRUISER HDJ78 - NA WYPRAWY
LAND CRUISER HDJ78 - NA WYPRAWY
LAND CRUISER HDJ78 - NA WYPRAWY
LAND CRUISER HDJ78 - NA WYPRAWY
LAND CRUISER HDJ78 - NA WYPRAWY
LAND CRUISER HDJ78 - NA WYPRAWY
LAND CRUISER HDJ78 - NA WYPRAWY
LAND CRUISER HDJ78 - NA WYPRAWY

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony