Jeep Wrangler Unlimited z serii JK to bardzo wdzięczny obiekt tuningu. Seryjny Wrangler to jedyna obecnie oferowana nowa terenówka na rynku, którą można jeździć bez dachu. Nie mówimy tu o specjalnej wersji cabrio tylko o zwykłym seryjnym samochodzie, który można kupić w salonie. Jak przystało na prawdziwą terenówkę, Wrangler oparty jest na solidnej ramie co powoduje, że nadwozie jest pozbawione funkcji samonośnych. W każdym seryjnym Wranglerze możemy w prosty sposób zdemontować dach, drzwi, tylną klapę oraz położyć przednią szybę. Operacje te nie wymagają jakiś specjalistycznych narzędzi, wystarczy podstawowy zestaw kluczy. Samochód już w fazie projektowania został przystosowany do ewentualnych modyfikacji, instalacja elektryczna drzwi jest poprowadzono na zewnątrz i opiera się na szybkozłączkach. Nie ma chyba na Świecie innej terenówki, która daje taką możliwość personalizacji. Do „długiego” Wranglera można kupić zestaw, dzięki któremu możemy go przebudować na dwuosobowego pikapa. Skoro Wrangler może być pikapem to równie dobrze można go przerobić na kamper, pomyślał Eric Thaler. Szwajcar stworzył zestaw, który po zamontowaniu na seryjne nadwozie, zmienia Wranglera w terenowy samochód kempingowy.
Jeep® ActionCamper © został zaprojektowany jako dwuosobowy samochód wyprawowy. Wnętrze jest niezwykle przestronne i wyposażone we wszystkie udogodnienia zapewniające komfortowe i niezapomniane wrażenia z wypraw w odległe zakątki naszego globu. Otwierany dach oferuje w kuchni przestrzeń o wysokości 203 cm. Wszystkie okna Dometic S4 wyposażone są w ekrany przeciwwłamaniowe i żaluzje a izolowany dach o strukturze plastra miodu umożliwia zainstalowanie czterech paneli słonecznych o mocy 100 W (łącznie 400 W). Materace, siedzenia, oparcia, poduszki i część ścian pokryte są stylową kolorową, możliwą do czyszczenia Alcantarą.
NadwozieJeep® ActionCamper © jest wykonany z włókna szklanego. Wnętrze jest przyklejone do korpusu jako wzmocnienie strukturalne, aby uzyskać innowacyjną i lekką konstrukcję. Ponieważ oryginalny hardtop, tylna klapa, tylne siedzenia, pasy bezpieczeństwa i tylna klatka są zdemontowane, zwiększenie ciężaru pojazdu jest mniejsze niż oczekiwano. Wszystkie elementy są zaprojektowane w 3D CAD, tak aby nawet najmniejsze przestrzenie były wykorzystane w 100%. Dołączone do zestawu półdrzwiowe wkładki z włókna szklanego dedykowane dla Jeep Unlimited są bardzo lekkie, wykorzystują uszczelki samochodowe i łatwo się zamykają (biały żelkot, gotowy do malowania), są one wyposażone w zamykane klapy rewizyjne, aby uzyskać dostęp do dużych schowków za siedzeniami i pół drzwiami. Mogą być otwarte w pozycji poziomej, aby służyć jako tace.
Większa wersja tego samego typu zamykanych drzwi, zapewnia dostęp do szafek kuchennych z zewnątrz, umożliwia konserwację kuchenki i zlewu lub serwis innych instalacji spoza pojazdu kempingowego, wszystkie cztery drzwi mają podobny klucz (kamper i pół-drzwi).
Zabudowa ActionCamper może zostać zdjęta z Jeepa. Opcjonalna, wodoodporna, zamykana pokrywa zamyka tylną ścianę kabiny, podczas gdy zabudowa kemoingowa znajduje się poza samochodem.
Dach i okna
Tylne i boczne okna z podwójnymi ściankami (Dometic S4) mają ekrany rolkowe i odblaskowe rolety termoizolacyjne, oferują trzy pozycje otwarcia oraz zamykaną pozycję wentylacji. Izolowany dach o strukturze plastra miodu umożliwia instalację czterech paneli słonecznych o mocy 100 W (łącznie 400W). Namiot dachowy wyposażono w trzy winylowe okna, boczne okna otwierają się i mają zainstalowane moskitiery, wszystkie trzy mają zdejmowane zasłonki. W tylnej części znajduje się szeroki płócienny otwór z ekranem do wentylacji. W ofercie znajdziemy także opcjonalną izolacja termiczna, montowana na rzepy w kabinie kierowcy. Jest duży uchwyt do wyciągania dachu, płótno składa się naturalnie. Na zewnątrz pod zwisem dachowym znajduje się zespół zamka samochodowego (zaczepu z dźwignią zdalnego blokowania) otwierania wewnątrz nad tylną klapą.
Jadalnia
Pod składanymi siedzeniami są duże schowki, za składanymi oparciami są mniejsze schowki. Ładnie zaokrąglone siedziska i oparcia są zdejmowane, zapinane na rzepy na panelach ze sklejki olchowej klasy premium. Poduszki i małe dodatkowe poduszeczki wyposażone są w zdejmowane pokrowce z alcantary imitującej zamsz (można je prać, czyścić). Stół ze sklejki z olchy można obrócić na obie strony, aby uzyskać dostęp do przednich siedzeń.
Cena
Zestaw do przebudowy Wranglera, wykonano z materiałów bardzo wysokiej jakości co ma wpływ na cenę. Całkowity koszt konwersji powinien zmieścić się w granicach 40,000 EUR