Z prześwitem zwiększonym o 30 mm wobec Octavii Combi, kompaktowa Škoda Octavia Scout bez problemu odnajduje się także poza asfaltowymi drogami. Świetnie radzi sobie na podjazdach i zjazdach oraz przy ciągnięciu przyczep.
Do limuzyny, kombi i najszybszej Octavii RS dołącza odmłodzona, najbardziej wszechstronna z wersji, wyposażona w wiele nowych rozwiązań i elementów wyposażenia. Udoskonalona Škoda Octavia Scout debiutuje z trzema wariantami napędowymi i najnowocześniejszym napędem na cztery koła z elektronicznie sterowanym, hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym.
Nowy model robi wrażenie swoim wyglądem, napędem na cztery koła, najlepszymi właściwościami jezdnymi i zwiększonymi możliwościami tak na drodze, jak i poza nią. Udoskonalona Škoda Octavia Scout zyskała nowy przód, który upodabnia ją do pozostałych modeli w rodzinie: wyróżnia się wyraziściej zarysowaną maską, nowym przodem z szerszym grillem i dodatkowymi reflektorami o krystalicznej formie.
Światła wykonane są w pełni w technologii LED (z adaptacyjnym oświetleniem drogi AFS; opcja dla Škody Octavia Scout), a dodatkowo zmodyfikowano reflektory przeciwmgielne oraz lampy tylne. Silny charakter modelu podkreślony jest między innymi charakterystycznymi wstawkami na zderzaku przednim i tylnym w kolorze srebrnym. Pakiet na bezdroża jest częścią standardowego wyposażenia i w jego skład wchodzą między innymi plastikowe osłony podwozia, przewodów hamulcowych oraz paliwowych.
Škoda Octavia Scout niezmiennie zachwyca przestronnością wyjątkowo dużego jak na segment samochodów kompaktowych wnętrza, wysokim poziomem wszechstronnej funkcjonalności i bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. Poza zwiększonym prześwitem o jeszcze większą przyjemność z jazdy terenowej dba napęd na cztery koła z elektronicznie sterowanym, hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. W trudniejszych warunkach kluczowego znaczenia nabierają kąty natarcia i zejścia, powiększone do 16,6 stopni z przodu i 14,5 stopni z tyłu.Tak przednia, jak i tylna oś Škody Octavia Scout wyposażone są standardowo w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDL). Funkcja ta umożliwia płynne i gładkie ruszanie na wszystkich nawierzchniach, zachowując przyczepność wszystkich kół.
O bezpieczniejszą i łatwiejszą jazdę po stromych zboczach dba funkcja Off Road wraz z Drivinge Mode Select (opcja). Jego zadaniem jest kontrolowanie prędkości podczas zjazdów ze stromizn z użyciem hamulców. Nowoczesne oprogramowanie silnika czyni je jeszcze prostszym.
Użytkowanie jest łatwiejsze i bardziej komfortowe poprzez podgrzewane koło kierownicy i podgrzewanie siedzeń z funkcją Thermo-Flux, która zwiększa przepuszczalność powietrza i wilgoci, zapewniając zawsze wysoki komfort podróżowania w różnych warunkach klimatycznych. Unowocześniona Škoda Octavia Scout jest więc dosłownie gotowa na wszystko. Bagażnik ma pojemność od 610 do nawet 1740 litrów, a dzięki otworowi załadunkowemu o szerokości aż 1010 mm jest też perfekcyjnie dostosowany do przewozu dużych ładunków bez żadnych utrudnień. Funkcjonalność wnętrza powiększają kolejne schowki i uchwyty. W zależności od wersji silnikowej Octavia Scout zdoła ciągnąć przyczepę o masie nawet dwóch ton.
Škoda Octavia Scout jest powiązana technicznie z modelem Škoda Octavia Combi. Do gamy napędowej dołącza wariant 2.0 TDI 150 KM z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG. W momencie rynkowego debiutu model dostępny jest z trzema czterocylindrowymi jednostkami:Nowa Škoda Octavia Scout wyposażona jest we wszystkie technologie wymiany danych i synchronizacji z urządzeniami przenośnymi znane z najnowszej generacji modeli czeskiej marki. Topowy system nawigacyjny Columbus wyposażony jest w wyświetlacz o przekątnej 9,2 cala, hotspot WLAN i moduł LTE. Opcjonalnie dostępna jest też funkcja telefonu alarmowego, która w awaryjnych sytuacjach automatycznie zadba o zgłoszenie zdarzenia służbom ratunkowym i wskaże lokalizację samochodu. Mobilne usługi online Škoda Connect stanowią idealne dopełnienie nowoczesnego wyposażenia samochodu. Wyznaczają nowy standard jakości nawigacji, dostarczania informacji, rozrywki i obsługi assistance. Funkcje systemu mogą być skonfigurowane nawet poprzez domowy komputer.
Nowy standard w segmencie wyznacza także zastosowane w modelu Octavia Scout szerokie spektrum asystentów prowadzenia. Nowe funkcje obejmują między innymi wspomaganie cofania z przyczepą oraz ostrzeganie przed uczestnikami ruchu w martwym polu. Aktywna funkcja Crew Protect Assist ogranicza skutki nieuchronnej kolizji poprzez zamknięcie szyb i okna panoramicznego, zaciśnięcie pasów bezpieczeństwa, a także współpracuje z nadzorem odstępu, Front Assist, który wyposażony jest w funkcję awaryjnego hamowania w mieście i funkcję ochrony pieszych. Udoskonalona została też funkcja Park Assist.
* Dane o charakterze poglądowym na podstawie danych producenta. Dane producenta mogą różnić się od danych ze świadectwa homologacji typu.
źródło: Škoda