Dwie firmy: Ford Motor Company oraz Volkswagen Group rozszerzyły swoje partnerstwo w zakresie e-mobilności. Strategiczny sojusz obejmie samochody elektryczne osobowe, elektryczne użytkowe oraz autonomiczną jazdę. Otwarta platforma MEB została użyta m.in. do Volkswagena ID Buzz’a, który w przyszłości będzie oferowany również jako elektryczny kamper.
MEB (Modular Electric Toolkit) to otwarta platforma dla pojazdów, dzięki której producenci mogą szybko i ekonomiczne zelektryfikować swoją flotę. Na niej powstał m.in. Volkswagen ID Buzz, który (według słów producenta) ma zostać przekształcony na kampera w 2025 roku.
Teraz Ford planuje na bazie MEB wyprodukować kolejny model elektryczny, który trafi na europejski rynek. Crossover zjedzie z linii montażowej najwcześniej w 2023 roku. Co to będzie? Nie wiadomo. Ford informuje wyłącznie o tym, że planuje produkcję na poziomie 600 tysięcy sztuk.
Producent platformy MEB, czyli trzy, niemieckie fabryki Volkswagena, planuje zwiększyć produkcję do 1,2 mln sztuk w ciągu sześciu najbliższych lat.
Elektryczny kamper? Wydaje się, że to już kwestia najbliższych lat.