artykuły

dobrze-wiedziecDOBRZE WIEDZIEĆ
ReklamaBilbord - ACSI
Innowacyjny stelaż HYMER Backrack+

Innowacyjny stelaż HYMER Backrack+

Czas czytania 3 minuty

Czy to koło zapasowe, rowery, narty czy po prostu dodatkowy bagaż – ten elastyczny system transportowy jest przede wszystkim łatwy w obsłudze. Propozycja firmy Hymer zdobyła nagrodę w dziedzinie wzornictwa przemysłowego iF DESIGN AWARD 2022.

Prezentowane rozwiązanie ma nośność aż 160 kg – przy założeniu, że zdecydujemy się na zagospodarowanie obu drzwi dwuskrzydłowych w kampervanach. Konstrukcja nośna w postaci wymodelowanej drabinki powstała z myślą o kamperach bazujących na którymś z „trojaczków”. Rozwiązanie to pasuje do Fiata Ducato, Citroëna Jumpera z dachem H2 i wyższym, a wkrótce ma pojawić się wersja dla Mercedes-Benz Sprinter.

Inżynierowie z firmy Hymer położyli duży nacisk na wszechstronność owego nośnika dodatkowych komponentów. Po zamontowaniu drabinki (lub dwóch takich), możemy doposażyć się nie tylko w mocowanie dla koła zapasowego. HYMER Backrack+ to także pojemna skrzynia czy uchwyty na narty. Różne elementy wyposażenia dodatkowego są łatwe w montażu i demontażu. Mogą być szybko wymieniane przez użytkownika w zależności od potrzeb związanych z podróżą i transportem.

Bodaj największą zaletą propozycji jest możliwość transportowania rowerów. I to ciężkich rowerów.

Bike Carrier Swing

Jak wiadomo, przewożenie rowerów, a zwłaszcza elektrycznych, wymaga solidnego systemu nośnego. Kto nie ma możliwości wożenia jednośladów w garażu kampera, temu pozostaje doposażenie się w bagażnik – najlepiej taki, który gwarantuje swobodne otwieranie drzwi tylnych w pojazdach typu furgon. I tu właśnie docenimy walory modułu Bike Carrier Swing, który stanowi rozwinięcie stelażu nośnego HYMER Backrack+.

ReklamaInnowacyjny stelaż HYMER Backrack+ 1
Inżynierowie z firmy Hymer szczególnie szczycą się łatwością, z jaką ciężkie rowery elektryczne wędrują do pozycji pionowej. Bezwysiłkowy załadunek rowerów to właśnie zaleta modułu Bike Carrier Swing, który montujemy do lewych drzwi dwuskrzydłowych. Wahadłowe ramie wzbogacone o siłownik pozwala w łatwy sposób korzystać z jednośladów. To dzięki temu wystarczy przyłożenie siły 98 N (ok. 10 kg).

Gdziekolwiek chcesz się udać, zabierz ze sobą sprzęt rekreacyjny i ciesz się absolutną swobodą podczas podróży i postoju - to niezaprzeczalna zaleta propozycji dla pojazdów typu furgon, skoro sprzęg przyczepy pozostaje nadal dostępny, a załadunek i rozładunek ciężkich jednośladów jest dziecinnie łatwy. A wady? Cóż, chyba tylko cena. Bike Carrier Swing kosztuje 1599 EUR, a trzeba jeszcze doposażyć się w moduł podstawowy (999 EUR) stelaża montowanego do drzwi tylnych.

Fot. Hymer


Rafał Dobrowolski03.08.2022 zdjęć 4
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News