Tanie przyczepy kempingowe z Anglii zyskują w Polsce coraz większą popularność. Ich funkcjonalność co do zasady nie różni się specjalnie od przyczep produkowanych na kontynencie. Cechą charakterystyczną tzw. angielek są oczywiście drzwi wejściowe zamontowane po „drugiej” stronie, a więc adekwatnie do dedykowanego holownika – po przeciwnej stronie niż drzwi kierowcy samochodu. Nie ma to większego znaczenia przy użytkowaniu przyczepy. Wystarczy na kempingu odrobinę inaczej się ustawić.
Szukasz taniej przyczepy z Anglii? Sprawdź nasze ogłoszenia.
O przyczepach angielskich krąży wiele mitów, związanych z ich stanem technicznym. Plotki głoszą, że jest gorszy z powodu użytkowania w innym klimacie i ogólnie słabej konstrukcji. Trudno jednak z tym się zgodzić, bo stan techniczny zależy przede wszystkim od regularnych serwisów i przeglądów, a także ewentualnych napraw wykonywanych na czas. Możemy dostać angielską przyczepę w stanie bardzo dobrym lub zdecydowanie gorszym, kwalifikującym ją do remontu generalnego. Identyczna sytuacja dotyczy każdej innej przyczepą, niezależnie od miejsca produkcji czy użytkowania.
Fot. Wnętrze angielskiej przyczepy Fleetwood Colchester z 2005 roku. Fot. dział ogłoszeń „Polskiego Caravaningu”.
Przed zakupem w pierwszej kolejności sprawdzić należy stan techniczny ramy. Oglądając wnętrza przyczepy, naszą czujność muszą wzbudzić jakiekolwiek objawy nieszczelności zabudowy. Ślady wilgoci na ścianach czy podłodze to bardzo złe prognozy i zapowiedź kolejnych wydatków. Jeżeli chodzi o kwestie techniczne, związane z użytkowaniem urządzeń elektrycznych, świetnie sprawdzają się zwykłe przejściówki do gniazdek (z brytyjskich na polskie). To w zupełności wystarcza, choć oczywiście można też odświeżyć instalacje i zamontować nasze gniazda. Najprawdopodobniej będzie potrzebny też nowy reduktor gazu, ale nadal mówimy tu o bardzo niewielkich kosztach.
Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę przed zakupem używanej przyczepy? Wszystko omówiliśmy w tym akrtykule.
Przyczepy kempingowe z Anglii mogą być dostępne w atrakcyjnych cenach. Dotyczy to zarówno zakupu u polskich dilerów krajowych, którzy mogą dostarczyć pojazd już zarejestrowany i gotowy do użytkowania, jak i zakupu w Wielkiej Brytanii oraz transportu przyczepy do kraju.
Ceny przyczep zaczynają się od kilku tysięcy złotych, przy czym są one w bardzo złym stanie technicznym i raczej nie nadają się do użytkowania. Od około 15 000 zł można zakupić przyczepę w zadowalającym lub średnim stanie, prawdopodobnie wymagającą dodatkowych nakładów finansowych. Przyczepy w dobrym stanie technicznym, sprawne i nowsze zaczynają się od około 25 000 zł – 30 000 zł.
Klienci zainteresowani sprowadzeniem i zakupem przyczepy kempingowej z Anglii często zastanawiają się nad kwestiami związanymi z opłatami przy rejestracji oraz obawiają potencjalncyh kłopotów.
Mamy dobre wiadomości. Jak podaje rządowy portal podatki.gov.pl, zgodnie z art. GOODS. 5 Umowy o handlu i współpracy między Unią Europejską i Wielką Brytanią, cła na wszystkie towary są zakazane. W praktyce oznacza to stawkę celną na poziomie 0%. Wymaga to jednak udokumentowania pochodzenia celnego importowanych towarów. Przepisy, na które możecie się powołać zostały zebrane tutaj.Trzeba pamiętać, że przyczepy kempingowe w Anglii nie są rejestrowane. Tym samym, nie posiadają dowodów rejestracyjnych. Aby ułatwić wszelkie procedury związane z rejestracją pojazdu w Polsce, warto zadbać o oświadczenie potwierdzające brak rejestracji pojazdu. Podczas rejestracji w Polsce będziecie potrzebować standardowych w takich sytuacjach dokumentów. Są nimi: wniosek o rejestrację oraz umowę zakupu. Potrzebne też będzie zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów o pozytywnym wyniku badania technicznego.
Uwaga! Czasami polscy właściciele przyczep angielskich informują w internecie o trudnościach związanych z rejestracją przyczepy w swoich lokalnych urzędach. Dlatego przed zakupem oraz przygotowaniem pełnej dokumentacji, warto dopytać się w odpowiednim wydziale swojego urzędu, jakie dokładnie dokumenty będą potrzebne.