Według danych eVisitora od 1 stycznia do 15 września 2021 roku Chorwację odwiedziło 947.746 Polaków, którzy zrealizowali 6.309.115 noclegów. Jest to wzrost w stosunku do 2020 roku o: 47,66% liczby Gości i 44.08% noclegów. Jak zawsze szczególnie ulubionym regionem naszych Rodaków okazała się Dalmacja Środkowa, ale nie było żadnego zakątka w Chorwacji, gdzie nie słychać było języka polskiego.
„Ogromnie cieszy mnie fakt, że Chorwacja zajmuje stałe miejsce w sercach Polaków, jako jedna z ulubionych wakacyjnych destynacji. Szczególnie należy podkreślić, że realnie Goście zaczęli przyjeżdżać od maja 2021, po zakończeniu 3 fali pandemii. Tym bardziej należy docenić osiągnięte rezultaty!” - powiedziała Dyrektor Przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce, Agnieszka Puszczewicz.
Warto przedstawione dane zestawić również z rokiem 2019. Jest to kolejny powód do radości. W porównaniu z analogicznym okresem Chorwację odwiedziło w sumie o 3,34% Gości więcej, którzy zrealizowali w sumie o 7,63% noclegów więcej.
Cieszą nie tylko wyniki z rynku polskiego. Był to bardzo dobry sezon dla Chorwacji. W pierwszych ośmiu miesiącach tego roku w Chorwacji realizowano 10,7 miliona przyjazdów i 67,9 miliona noclegów, czyli o 56% więcej przyjazdów i 43% więcej noclegów niż w pierwszych ośmiu miesiącach 2020 roku. Najwięcej noclegów w Chorwacji odnotowano z Niemiec (15,9 mln), Chorwacji (10,1 mln), Słowenii (7,9 mln), Polski (5,8 mln) i Austrii (4,9 mln).
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników za pierwsze osiem miesięcy tego roku. Sezon jeszcze trwa. To wspaniała zapowiedź na wrzesień, kiedy to zamierzamy kontynuować wysiłki, aby jeszcze bardziej pobudzić rozwój gospodarczy i zapewnić turystyce jeszcze lepszą pozycję wyjściową na przyszły rok. Szczególnie cieszy mnie fakt, że osiągamy również znakomite wyniki finansowe” powiedziała Minister Turystyki i Sportu Republiki Chorwacji,Nikolina Brnjac.
Najwięcej noclegów turystycznych zrealizowano na Istrii (18,9 mln), w województwie primorsko-gorańskim (12,6 mln) oraz w województwie splicko-dalmatyńskim (12,4 mln). Najpopularniejszymi miejscowościami był Rovinj (2,7 mln noclegów) oraz Vir i Poreč (po 2 mln noclegów).
„Na okres posezonowy przygotowaliśmy kilka działań promocyjnych. Ich celem jest zapewnienie obecności naszego kraju na docelowych rynkach turystycznych. Chcemy się pozycjonować jako wysokiej jakości, zróżnicowana, a przede wszystkim bezpieczna destynacja, w której przestrzegane są zalecane środki epidemiologiczne” powiedział Dyrektor Generalny Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej, Kristjan Staničić.