artykuły

podrozePODRÓŻE
ReklamaBilbord Ubezpieczenia

Koronawirus sparaliżował turystykę, ale możemy jej pomóc

Czas czytania 3 minuty
Koronawirus sparaliżował turystykę, ale możemy jej pomóc

O akcji #ZmienTerminNieOdwoluj pisaliśmy już w TYM MIEJSCU, zachęcając do jej wsparcia nie tylko w kontekście kempingów czy wypożyczalni kamperów i przyczep. Z powodu pandemii koronawirusa trudne chwile przeżywają również hotelarze, gospodarze agroturystyk, przewoźnicy czy przewodnicy. Do wsparcia akcji nawołują kolejne podmioty, w tym Polska Organizacja Turystyczna i wiceminister rozwoju.

Nie podlega wątpliwości, że szeroko rozumiana branża turystyczna jest jedną z tych, która z powodu rozszerzania się pandemii koronawirusa ucierpiały najbardziej. Jednak to od nas wszystkich - na co zwraca uwagę POT - zależy to, czy podczas kolejnego urlopu będzie komu zadbać o naszą wygodę. Jak pomóc branży turystycznej? Wiceminister rozwoju Andrzej Gut-Mostowy nawołuje:

Jeżeli dokonali Państwo w ostatnim czasie rezerwacji podróży, pobytu czy stolika w restauracji, to nie odwołujcie ich proszę. Jeżeli nie możesz teraz wyjechać, to skontaktujcie się proszę z podmiotem, u którego dokonywaliście rezerwacji i poproście o zmianę terminu. Gwarantuję, że w większości przypadków spotkają się Państwo się z pozytywnym odzewem. W ten sposób będziecie mogli Państwo być pewni, że nie stracicie swoich pieniędzy, a branża turystyczna dostanie konkretne zapewnienie, że klienci wrócą do niej po zakończeniu kryzysu.

Koncepcja została bardzo pozytywnie odebrana przez klientów biura podróży Fun Club, której prezes Piotr Sućko jest pomysłodawcą akcji. Jak mówi:

ReklamaKoronawirus sparaliżował turystykę, ale możemy jej pomóc 1
Wcześniejsza korespondencja telefoniczna czy mailowa z reguły była prowadzona w duchu niepokoju, braku zrozumienia i złości ze strony turystów. Akcja miała na celu uświadomienie klientów, w jakiej sytuacji znalazła się branża turystyczna i wywołanie w nich poczucia empatii. Dzięki inicjatywie #ZmienTerminNieOdwoluj udało się przekonać wiele osób do anulowania wcześniej zrobionej anulacji wyjazdu.

Akcja jest promowana także za granicą. W jej promocję włączyły się wszystkie zagraniczne ośrodki Polskiej Organizacji Turystycznej. Działają one bowiem na rynkach, z których przyjeżdża większość turystów zagranicznych odwiedzających Polskę. Za granicą w mediach społecznościowych będzie używany hashtag #PolandDontCancelPostpone.

Akcja powstała oddolnie. Sama branża turystyczna rozumie obecną sytuację i ze względu na obostrzenia sanitarne i obawy klientów jest gotowa do zmiany terminów rezerwacji na późniejsze. Gwarantuję, że większość klientów kontaktujących się z przewoźnikami, hotelami czy atrakcjami turystycznymi spotka się ze zrozumieniem problemu i przychylnością do zmiany terminu — komentuje prezes POT Robert Andrzejczyk.

Do akcji włączyło się już wiele podmiotów, w tym m.in. największy polski tour operator Itaka, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Harmony Polish Hotels, Krakowska Izba Turystyki, Forum Branży Eventowej FBE, Nocowanie.pl, PKS Polonus czy Polski Holding Hotelowy. Do jej wsparcia zachęcamy i my.

ReklamaKoronawirus sparaliżował turystykę, ale możemy jej pomóc 2
Źródło: Polska Organizacja Turystyczna


Krzysztof Dulny 24.03.2020
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News